A propos "machlojek" w imdb
Ghost
2023-10-07 06:11:38 UTC
https://www.filmweb.pl/film/Zielona+granica-2023-10039040

A bylo juz dwa cos.

Byc moze bez tych "machlojek" robi sie chujnia a nie ocenianie?
Freja Draco
2023-10-07 10:39:07 UTC
Post by Ghost
https://www.filmweb.pl/film/Zielona+granica-2023-10039040
A bylo juz dwa cos.
Byc moze bez tych "machlojek" robi sie chujnia a nie ocenianie?
No ale z czym masz problem? 60% oceniających daje "dziełu" 1 punkt,
zatem zdecydowania większość filmwebowiczów uznaje, że to gniot.

Owszem, film jest oceniany w kontekście politycznym, nie zaś jedynie za
walory estetyczne, ale też film ten de facto nie tyle jest sztuką, co po
prostu manifestem politycznym, więc polityczny odbiór dzieła nie
powinien nikogo dziwić.

-----

Dorzucę coś co odnośnie rzeczonego filmu i całej obecnej "obudzonej"
propagandy chciałam sama napisać, ale ktoś już mnie ubiegł i wysmażył to
piękniej niż mi samej by się chciało:

https://www.filmweb.pl/film/Zielona+granica-2023-10039040/discussion/KIT,3377832

Propaganda i kit. Obejrzyjcie, proszę, nakręcony w czasach ostrej
cenzury komunistycznej "Popiół i diament" z 1958 roku Wajdy i
porównajcie z tym nakręconym w czasach wolności filmem Holland. Gdyby
twórczyni "Zielonej granicy" filmowała wówczas, zamiast Wajdy, książkę
Andrzejewskiego, komuniści byliby z pewnością chodzącymi aniołami, a
Akowcy i ludzie z lasu byliby tępymi, grubo ciosanymi bandytami, którzy
mordują dobrych, niewinnych ludzi! "Popiół i diament" miał przesłanie,
jakie miał, bo musiał mieć, bo taki był "czas i prawda ekranu" wówczas,
ale mimo to są w nim zasugerowane pytania, na które sam widz może sobie
odpowiedzieć niekoniecznie zgodnie z delikatnie i inteligentnie
zasugerowanym przesłaniem, są sceny symboliczne i dwuznaczne, są
niuanse, o których się Holland nawet nie śniło i przede wszystkim są
żywi, normalni ludzie po obu stronach barykady! Nie święci anielscy
kontra troglodyci. Są pokazane uczucia, motywacje, racje, którymi się
kierują, pokazane na tyle, na ile się wówczas dało i aż dziw dzisiaj
bierze, że aż tyle się udało! Jedna scena z tego filmu jest więcej
warta, niż ten czarno biały, nie tylko w formie, ale i w przekazie film
Holland, w którym palcem wskazany jest wróg i przedstawione są proste
odpowiedzi, jak należy sytuacji zaradzić - jak to zwykle bywa w
propagandzie - ludzie są z kolei przedmiotami potrzebnymi do
zrealizowania tej prostej opowieści o dobrych aktywistach,
zamordystycznym rządzie, którego działania powodują śmierć dobrych,
niewinnych ludzi, o siepaczach tego reżimu ze straży granicznej oraz o
bezdusznym społeczeństwie, balansującym na granicy faszyzmu,
popierającym po cichu te zbrodnie. Z tego, co mi wiadomo, Putin z
Łukaszenką byli wniebowzięci po obejrzeniu tego "dzieła", zgadzają się w
pełni z jego "głębokim" przesłaniem , a przy scenie o "faszystowskim
spędzie w Warszawie" bili brawo. Panie Raczek i inni podobni szanowni
recenzenci, proszę, przestańcie udawać, przestańcie nam wmawiać, że to
jakieś arcydzieło godne co najmniej Nobla. Nie wierzę, że tak naprawdę
myślicie. Zawarta w filmie analiza tej całej bardzo trudnej i złożonej
sytuacji zredukowana została do cepa, którym trzeba mocno walnąć w łeb
rząd, przepraszam, reżim oraz faszyzujące, zaściankowe, nieczułe i
homofobiczne polskie społeczeństwo. Ja nie mam pretensji o poglądy.
Niech Holland ma sobie jakie chce, niech je prezentuje nawet w filmach,
nie mam z tym problemów, ale niech nie udaje intelektualistki i świetnej
reżyserki, bo ani jednym, ani drugim na pewno nie jest! A jeżeli chce
robić filmy kontrowersyjne i ważne społecznie, które uruchomią w naszych
głowach jakieś pytania i przemyślenia, to niech się bardziej postara i
przede wszystkim opowiada całą prawdę, a nie jej cząstkę, tylko tę,
która pasuje do jej czarno-białej wizji świata, Propaganda i kit.
[...]
przesłaniem, są sceny symboliczne i dwuznaczne i przede wszystkim są
żywi, normalni ludzie po obu stronach barykady! Nie święci anielscy
kontra troglodyci ze straży granicznej, opłacani przez krwawy reżim. Są
[...]
wskazany jest wróg i przedstawione proste odpowiedzi, jak należy
sytuacji zaradzić - jak to w propagandzie - ludzie są z kolei
przedmiotami potrzebnymi do zrealizowania tej prostej opowieści o
dobrych aktywistach, zamordystycznym rządzie, którego działania powodują
śmierć dobrych, niewinnych ludzi, o siepaczach tego reżimu, który krwawy
proceder realizują oraz o bezdusznym społeczeństwie, balansującym na
granicy faszyzmu, popierającym po cichu te zbrodnie. Z tego, co mi
wiadomo, Putin z Łukaszenką byli wniebowzięci po obejrzeniu tego
"dzieła", zgadzają się w pełni z tym "głębokim" przesłaniem , a przy
scenie o "faszystowskim spędzie w Warszawie" bili brawo. Panie Raczek i
inni podobni szanowni recenzenci, proszę, przestańcie udawać,
przestańcie nam wmawiać, że to jakieś arcydzieło godne co najmniej
Nobla. Zawarta w filmie analiza tej całej bardzo trudnej i złożonej
[...]
która pasuje do jej czarno-białej wizji świata, Chociaż tyle, jeżeli jej
"talent" na nic więcej nie pozwala, nie pozwala nakręcić po prostu
dobrego filmu. To nie jest przecież film o Spidermanie, czy Batmanie, w
których z góry wiadomo, kto bohater, a kto ten zły. To miał być
paradokument, jak sama reżyserka twierdzi, a co wyszło, każdy widzi.
Freja Draco
Ghost
2023-10-07 12:07:02 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
https://www.filmweb.pl/film/Zielona+granica-2023-10039040
A bylo juz dwa cos.
Byc moze bez tych "machlojek" robi sie chujnia a nie ocenianie?
No ale z czym masz problem?
z tym, ze bylo dopiero co dwa z kawalkiem?
czy widzialas filma?
Freja Draco
2023-10-07 20:11:23 UTC
Post by Ghost
czy widzialas filma?
Próbowałam, ale na razie nie jest to możliwe bez udzielania finansowego
wsparcia jego twórcom, czego w oczywisty sposób chciałabym uniknąć.

Widziałam natomiast trochę fragmentów, trochę recenzji i - przede
wszystkim - absolutnie skandalicznych wypowiedzi Pani Holland, która
wieszczy, że przybysze z Afryki zastąpią nas jak niegdyś barbarzyńcy
rzymian, ale, że ona się tego wcale nie boi, i że (jej zdaniem) może
wyniknąć z tego nawet coś dobrego.

Na podstawie powyższych informacji oceniam dzieło jako stronnicze i może
nawet nie tyle politycznie zaangażowane, co zwyczajnie awanturnicze, bo
żaden rozsądnie myślący lewicowiec nie wypuszczałby czegoś takiego przed
kluczowymi od 30 lat wyborami. No ale wiadomo... Pani Holland głośno
przecież artykułuje swoje pragnienie do popełnienia rozszerzonego
samobójstwa tak politycznego, jak i rasowego.

Zdumiewa mnie tylko (co prawda mniejszość ale jednak niepomijalna)
ludzi, którzy temu samobójczemu szaleństwu przyklaskują.
Freja Draco
Ghost
2023-10-08 06:24:05 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
[...]
Zatem zarowno Twoja opinia o filmie jak i poprarcie ocen opartych o
gowno wiedze o filmie tez sa gowno warte.

Twoje wypowiedzi stricte dotycza imigracji, nie filmu. Wydawalo mi sie,
ze filmweb to filmowy portal, no ale najwyrazniej niektorzy chca by tak
nie bylo.

Masz jakas liste komu mowisz stanowcze NIE?
Co z Filipinczykami, Wietnamczykami, Ukraincami?
Freja Draco
2023-10-08 10:18:56 UTC
Post by Ghost
Masz jakas liste komu mowisz stanowcze NIE?
Nie mówię masom pochodzącym z odległych kultur, których hurtowe
importowanie do Europy skutkuje niszczeniem spójności społeczeństwa i
generuje w efekcie mnóstwo problemów ciągnących się przez pokolenia, a
wręcz narastających z kolejnymi pokoleniami, co doskonale widać obecnie
w Niemczech, a zwłaszcza we Francji.

Jednocześnie nie mam nic przeciw pojedynczym osobom, ale przyjmowanie
takich osób powinno być robione z głową, w naprawdę bardzo małej
liczbie, by miały one faktyczną możliwość asymilacji oraz w oparciu o
decyzję, że to my ich tu chcemy, ponieważ postrzegamy jako potencjalnie
cennych, a nie dlatego, że oni tego bardzo chcą i są gotowi w tym celu
szturmować granice.

Zgadzam się z koncepcją, że spójność społeczna powinna być uznawana za
wspólny zasób i traktowana oraz chroniona w podobny sposób jak
środowisko naturalne, nawet jeżeli z punktu widzenia doraźnych interesów
części przedsiębiorców sprowadzanie do pracy ludzi gotowych pracować za
grosze może wydawać się opłacalne.

Jednocześnie nie mam absolutnie nic przeciwko Ukraińcom, czy innym
Europejczykom. To są ludzie z tego samego obszaru kulturowego, podobnie
myślący, podobnie działający i wtapiający się w 2-3 pokoleniu w kraj,
który ich przyjął. Pół życia spędziłam w mieście z istotną mniejszością
ukraińską jeszcze z czasów Akcji Wisła i oni byli absolutnie
przezroczyści i absolutnie bezproblemowi, a to tym, że w ogóle mają
ukraińskie pochodzenie, człowiek dowiadywał się dopiero, jak sami o tym
powiedzieli, albo jak zobaczył ich na festiwalu kultury ukraińskiej itp.
Freja Draco
Ghost
2023-10-08 10:32:27 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
[...]
Czyli Ukraincy TAK.

Filiponczycy?

Wietnamczycy?

Żydzi?
Maciej Łebkowski
2023-10-08 10:56:39 UTC
Post by Freja Draco
[...]
Rozwiniesz co masz przez to na myśli? Czym jest spójność społeczeństwa,
dlaczego jest Twoim zdaniem istotna i czemu jej obniżenie powoduje
problemy?
--
Maciej Łebkowski
https://lebkowski.name/nntp
Eustachy Scrubb
2023-10-08 11:30:41 UTC
Post by Maciej Łebkowski
Rozwiniesz co masz przez to na myśli? Czym jest spójność społeczeństwa,
dlaczego jest Twoim zdaniem istotna i czemu jej obniżenie powoduje
problemy?
Spójność społeczeństwa jest jak kobieta może se chodzić po ulicy. I jak karetka pogotowia może jeździć bez asysty czołga.

2.
Problemem owej Zielonej jest słaby gender.
Gdyby owe dziecko i matkę grały byki dwadzieścia kilka lat z brodami, które identyfikują się jako dziecko i matka to by ocena wzrosła.
3. Wszyscy widzieli Stuhra, mają zatem świadomość porąbania:
https://www.tvp.info/72929390/sthur-w-zielonej-granicy-o-marszu-niepodleglosci-faszystowski-sped
Freja Draco
2023-10-08 12:13:10 UTC
Post by Eustachy Scrubb
Post by Maciej Łebkowski
[...]
Eustachy odpisał dobrze, ale opisał bardziej przejawy, ja zaś
przedstawię możliwe przyczyny braku spójności:

- Odmienne kulturowo społeczności o totalnie rozbieżnej aksjologii.

I obecne podziały widoczne w Polsce chociaż są przez nas przeżywane,
komentowane zarzutami, że ta druga strona na wszystko co białe mówi
czarne i na odwrót pozostają naprawdę podziałem zaledwie naskórkowym, bo
pomimo zażartych sporów w łonie polskiej społeczeństwa, przez obie
strony pozostaje współdzielony naprawdę ogromny zespół wspólnych
przekonań, który w ogniu codziennych sporów zwyczajnie obu stronom umyka
z widoku. Przykładowo: tak PiS jak i Lewica nie mają wątpliwości, że
kobietom nie należy wycinać łechtaczek albo że sukces życiowy buduje się
jednak w ramach życia doczesnego, a nie np. poprzez poświęcenie się, by
w samobójczym zamachu zabić możliwie dużą liczbę niewiernych.
p.s. Powyższego nie należy odczytywać jako zaprzeczania naszym polskim
konfliktom.

- Duża rozbieżność ekonomiczna różnych grup społecznych.

Zapewne da się wymienić więcej różnych źródeł braku spójności, ale te
dwa wydają się kluczowe.

Natomiast efektem wzrost napięć, przestępczości, spadek bezpieczeństwa i
wzrost kosztów funkcjonowania państwa.
Freja Draco
Ghost
Np. Wietnamczycy - nalezy zakzac i deportowac Wietnamczykow?
Eustachy Scrubb
2023-10-08 15:33:01 UTC
niedziela, 8 października 2023 o 14:33:08 UTC+2 Ghost napisał(a):
/..../
Wietnamczycy nie mają totalnie rozbieżnej aksjologii.
Ghost
2023-10-08 16:38:52 UTC
Post by Eustachy Scrubb
/..../
Post by Ghost
Post by Freja Draco
- Odmienne kulturowo społeczności o totalnie rozbieżnej aksjologii.
Np. Wietnamczycy - nalezy zakzac i deportowac Wietnamczykow?
Wietnamczycy nie mają totalnie rozbieżnej aksjologii.
Maja bardziej rozbiezna niz Syryjczycy.
Rozumiem, ze Wietnamczycy sa ok, a Turcy?
Freja Draco
2023-10-09 09:38:06 UTC
Post by Ghost
Post by Freja Draco
- Odmienne kulturowo społeczności o totalnie rozbieżnej aksjologii.
Np. Wietnamczycy - nalezy zakzac i deportowac Wietnamczykow?
A posiadają na tyle odmienny od europejskiego system wartości, że nie
potrafią żyć pośród niej, nie robiąc burd i nie usiłując narzucać nam
swoich praw?
Freja Draco
Eustachy Scrubb
2023-10-09 11:29:34 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
Post by Freja Draco
[...]
Wietnamczycy to społeczność nie stwarzająca żadnych problemów i zasadniczo bezkonfliktowa. Nie tu jest problem.
Inkulturowość zakłada, ze asymilacja jest niedobra, bo kieruje ku jednokulturowości.
Ghost
2023-10-09 12:42:38 UTC
Post by Eustachy Scrubb
Post by Freja Draco
Post by Ghost
Post by Freja Draco
[...]
Nie to co arabscy imigranci
https://tiny.pl/c1vx1

Zdjeciami tych bandziorów z bliskiego wschodu nas pis epatowal
Ghost
2023-10-09 12:27:06 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
Post by Freja Draco
[...]
Ty mi powiedz, Ty roznicujesz. Nie wiem dlaczego unikasz konkretnych
odpowiedzi. Tak, tak, nie, nie.
Freja Draco
2023-10-09 13:25:16 UTC
Post by Ghost
Ty mi powiedz, Ty roznicujesz. Nie wiem dlaczego unikasz konkretnych
odpowiedzi. Tak, tak, nie, nie.
Z tego samego powodu, dla którego w różnego rodzaju przepisach podaje
się jako warunki ramowe określone pojemności silników czy masę pojazdu,
nie zaś wymienia długą listę określonych marek i modeli.
Freja Draco
Ghost
2023-10-09 13:42:00 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
[...]
Ale ja Ci nie kaze wymieniac dlugiej listy, po prostu zapytalem o kilka
pozycji - jako, ze Twoje warunki ramowe sa niejasne. Daleko im do
prostych liczb typu pojemnosc czy masa.

Zauwazylem dawno temu, ze ucieczka w analogie jest naczesciej stosowanym
trikiem erystycznym w dyskusjach. Malo uczciwym, zazwyczaj.
Maciej Łebkowski
2023-10-08 13:48:02 UTC
Post by Freja Draco
Post by Eustachy Scrubb
Post by Maciej Łebkowski
[...]
Czy dobrze rozumiem, że stawiasz znak równości pomiędzy tymi dwoma
stwierdzeniami? „Masy pochodzące z odległych kultur” to koniecznie
„wycinanie łechtaczek” albo męczennicy jihadu? A gdybyś miała posilić
się na szacunek, to jak myślisz, ile procent potencjalnych imigrantów
do Polski jest tylko odmienna kulturowo (i nic nam do tego, w domyśle),
a jaki odsetek z nich będzie przejawiał nietolerancję wobec naszej
kultury, czyli ingerował jakoś destrukcyjnie w nasze zwyczaje?
--
Maciej Łebkowski
https://lebkowski.name/nntp
Ghost
2023-10-08 13:55:15 UTC
Post by Maciej Łebkowski
Post by Freja Draco
Post by Eustachy Scrubb
Post by Maciej Łebkowski
[...]
BTW pis ustami popapra... pomazanca jaroslawa uwaza, ze kobiety powinny
byc meczennicami
Co do LGBT pis tez ma zastanawiajaco zbiezne zdanie co skrajni
muzulmanie. Tak, ze ten.
Freja Draco
2023-10-09 09:55:51 UTC
Post by Ghost
BTW pis ustami popapra... pomazanca jaroslawa uwaza, ze kobiety powinny
byc meczennicami
Co do LGBT pis tez ma zastanawiajaco zbiezne zdanie co skrajni
muzulmanie. Tak, ze ten.
Owszem, też uważam, że powinniśmy raczej zwalczać wpływy rodzimych
radykałów religijnych niż sprowadzać sobie do kompletu obcych, jeszcze
bardziej radykalnych.
Freja Draco
Ghost
2023-10-09 12:30:56 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
[...]
"Tak PiS jak i Lewica nie mają wątpliwości, [...] że sukces życiowy
buduje się jednak w ramach życia doczesnego"
Freja Draco
2023-10-09 13:26:42 UTC
Post by Ghost
"Tak PiS jak i Lewica nie mają wątpliwości, [...] że sukces życiowy
buduje się jednak w ramach życia doczesnego"
Czyżbyś wątpił w doczesne ambicje prawicy?
Freja Draco
Ghost
2023-10-09 13:45:36 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
"Tak PiS jak i Lewica nie mają wątpliwości, [...] że sukces życiowy
buduje się jednak w ramach życia doczesnego"
Czyżbyś wątpił w doczesne ambicje prawicy?
I po co te zenujace kombinacje? Mowimy nie o ambicjach wodzow, a o tym,
co narzucaja wyznawcom. To samo sie tyczy wierchuszek islamistycznych (z
okreslonymi wyjatkami).
Freja Draco
2023-10-09 09:43:05 UTC
Post by Maciej Łebkowski
Czy dobrze rozumiem, że stawiasz znak równości pomiędzy tymi dwoma
stwierdzeniami? „Masy pochodzące z odległych kultur” to koniecznie
„wycinanie łechtaczek” albo męczennicy jihadu?
Oczywiście nie. Ale jakoś zdecydowanie częściej wybierają się do nas
obecnie przedstawiciele kultur brutalnych, uzasadniając to z resztą
często tym, że... uciekają od swoich brutalnych krajów.
Post by Maciej Łebkowski
[...]
Coś 30% islamistów we Francji o pochodzeniu imigranckim w 2-3 pokoleniu
oświadcza, że zasady islamu stoją dla nich wyżej niż prawo francuskie.
Zatem - faktycznie - nie wszyscy i chyba nawet nie większość.
Freja Draco
Maciej Łebkowski
2023-10-09 10:59:16 UTC
Post by Freja Draco
Post by Maciej Łebkowski
[...]
Zdecydowanie częściej niż te kilka milionów z Ukrainy? ;)
No ale pomijając ten docinek, to sprawdzam.

https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/migracje-zagraniczne-ludnosci/glowne-kierunki-emigracji-i-imigracji-na-pobyt-staly-w-latach-1966-2022,4,2.html
Gdzie stoi: „główne kierunki imigracji na pobyt stały do Polski”,
a wśród nich takie barbarzyńskie kraje jak:

* Niemcy
* Stany Zjednoczone
* Ukraina
* Rosja
* Kanada
* Wielka Brytania
* Irlandia
* Holandia

A ci, co faktycznie uciekają ze swoich brutalnych kultur to na pewno
po to, żeby rozpocząć od nowa u nas to, czego nie tolerowali we własnym
kraju, nie? ;)

[...]
Post by Freja Draco
Coś 30% islamistów we Francji o pochodzeniu imigranckim w 2-3 pokoleniu
oświadcza, że zasady islamu stoją dla nich wyżej niż prawo francuskie.
Zatem - faktycznie - nie wszyscy i chyba nawet nie większość.
Po 2-3 pokoleniach część ludności może mieć inne przekonania, kupuję to.
Ale wiesz, poza tym, że islam wcale nie musi przychodzić razem z imigrantami,
to co z tego? Wcale mnie taka perspektywa nie przeraża :P
--
Maciej Łebkowski
https://lebkowski.name/nntp
Eustachy Scrubb
2023-10-09 11:48:20 UTC
Umiejętność korzystania z mapy jest bardzo cenna. Mapa pokazuje nam, że jest rzeka Bug i na niej jest granica z Ukrainą, a nie z Syrią i Somalią. Dlatego dla Ukraińców pierwszym bezpiecznym krajem jest Polska, a dla Syryjczyków Arabia Saudyjska.
2 Mamy też cele:
Cele lewactwa są proste: użyć nachodźców do zniszczenia struktury społecznej w Europie. Przy czym rachuby zakładające degenerację ich okazały się płonne. Mieli oni się rozpić, rozćpać i wyrzec ich wartości. Zglajszachtować. Nie robią tego tylko widząc lewacką degenerację się jeszcze w nich utwierdzają.
We Francji atakują samo państwo. Atakowali posterunki policji, biblioteki, budynki samorządowe, bo chcą mieszkać tu gdzie mieszkają ale to już nie ma być Francja. W Szwecji zapowiedź użycia wojska to przyznanie, że państwo straciło kontrolę nad licznymi terytoriami.
Ogólnie nie ma glajszachtu tylko oni narzucają swój obyczajco wynika wprost z założeń islamu, z których wynika, że niewierni mają obowiązek utrzymywania wiernych. Dlatego nie jadą do Dubaju.
Ghost
2023-10-09 18:34:11 UTC
Post by Eustachy Scrubb
Cele lewactwa
co to jest lewacto?
jaki lewicowa Freja ma w tym interes? i dlaczego tez nie chce imigrantow?
Eustachy Scrubb
2023-10-11 12:42:32 UTC
Post by Ghost
Post by Eustachy Scrubb
Cele lewactwa
co to jest lewacto?
Lewactwo to jest suma lewaków zgodnie z wzorem: bierzemy najgłupszego lewaka i jego IQ dzielimy przez liczbę lewaków.
Post by Ghost
Post by Eustachy Scrubb
są proste: użyć nachodźców do zniszczenia struktury społecznej w Europie.
jaki lewicowa Freja ma wRewolu tym interes? i dlaczego tez nie chce imigrantow?
Rewolucję. Ona jest jeszcze na poprzednim etapie z poprzednią mądrościa.
Zniszczenie więzi społecznych i innych takich. Przecież to u nas było, musisz to wiedzieć.
Ghost
2023-10-11 18:10:01 UTC
Post by Eustachy Scrubb
Post by Ghost
Post by Eustachy Scrubb
Cele lewactwa
co to jest lewacto?
Lewactwo to jest suma lewaków zgodnie z wzorem: bierzemy najgłupszego lewaka i jego IQ dzielimy przez liczbę lewaków.
Wiedzialem, ze sam nawet nie wiesz co chcesz powiedziec, to typowe dla
tępych nazioli.
Post by Eustachy Scrubb
Post by Ghost
Post by Eustachy Scrubb
[...]
Zastnawiam czy ty pijesz spore ilosci alkoholu czy po prostu belkoczesz
z glupoty wlansej?
Eustachy Scrubb
2023-10-11 23:40:13 UTC
środa, 11 października 2023 o 20:10:04 UTC+2 Ghost napisał(a):
/.../
Celnie się podsumowałes, ale jesteś raczej tępym czekistą bez kontaktu z rzeczywistością. Smutne ale prawdziwe.
Ghost
2023-10-12 02:21:53 UTC
Post by Eustachy Scrubb
/.../
Post by Ghost
[...]
Napisal prawicowy czekista.
Zaiste, albowiem to ja nie wiem co chce powiedziec. Jeszcze zaden
prawaczek nie byl w stanie powiedziec co to lewak, choc rzuca tym
pojeciem na lewo i prawo. Wlasnie tym sie roznicie od lewicy - jestescie
wyznawcami, ale sami nie wiecie czego. A mechanizm jest trywialny, macie
byc gotowi kogo wskaze wodz by go napierdalac. Lewica przynajmniej uzywa
jasnych pojec.

p.s. ostatnio uslyszalem od jednego popierdolenca, ze samochody
elektryczne to lewacki pomysl, buhahahhahahahahah.

p.s.2. nie, nie glosuje na lewice.
m4rkiz
2023-10-13 15:58:33 UTC
Post by Maciej Łebkowski
Post by Freja Draco
często tym, że... uciekają od swoich brutalnych krajów.
Zdecydowanie częściej niż te kilka milionów z Ukrainy? ;)
a oni uciekają przed swoim brutalnym krajem czy innym brutalnym krajem?
Post by Maciej Łebkowski
[...]
trochę więcej sensu miałoby wzięcie danych od momentu 'herzlich willkommen' wygłoszonego
przez Merkelową oraz tego, że nadal jesteśmy krajem mało atrakcyjnym dla ludzi na dorobku,
którzy zdecydowanie wolą trafić do krajów bogatszych
Post by Maciej Łebkowski
A ci, co faktycznie uciekają ze swoich brutalnych kultur to na pewno
po to, żeby rozpocząć od nowa u nas to, czego nie tolerowali we własnym
kraju, nie? ;)
nie wiem, wytłumacz mi

https://www.wnp.pl/wiadomosci/szwecja-szef-policji-najbardziej-brutalny-miesiac-w-historii-60-powaznych-aktow-przemocy,761524.html
Post by Maciej Łebkowski
Po 2-3 pokoleniach część ludności może mieć inne przekonania, kupuję to.
Ale wiesz, poza tym, że islam wcale nie musi przychodzić razem z imigrantami,
to co z tego? Wcale mnie taka perspektywa nie przeraża :P
najmniej boją się ludzie bez wyobraźni i tacy, którzy nie są w stanie przewidzieć rozwoju
wypadków na podstawie obserwacji, a jedynie na podstawie własnych doświadczeń

2019 "Pomyślałam, jakie to bogactwo sobie Szwecja przygarnęła wraz z imigrantami. Jaki to
jest potencjał różnych sposobów myślenia, wrażliwości, puli genetycznej - mówiła noblistka
Olga Tokarczuk po spotkaniu z uczniami szkoły w imigranckiej dzielnicy Sztokholmu."
2022 "Szwecja: W Szwecji od 7 września do wtorku 10 października miało miejsce 60
poważnych aktów przemocy, 12 osób zginęło, a pięć zostało rannych. Jest to najbardziej
brutalny miesiąc w historii - oznajmił we wtorek komendant główny szwedzkiej policji
Anders Thornberg."
Ghost
https://oko.press/policja-poniza-bije-i-zabija-bo-wladza-ja-kryje-10-przykladow
m4rkiz
2023-10-14 11:41:59 UTC
Post by Ghost
Post by m4rkiz
[...]
niezbyt rozumiem co największa zgłoszona KIEDYKOLWIEK ilość aktów przemocy w Szwecji, w
których używa się bomb i broni automatycznej (i ze zdecydowanie przeważającym udziałem
imigranckich gangów) ma do braku realnego apolitycznego nadzoru nad naszymi służbami

"Malmö - trzecie co do wielkości miasto - od lat jest powszechnie postrzegane jako
europejska stolica zabójstw z użyciem broni palnej"

https://infosecurity24.pl/za-granica/trzecia-fala-wojny-gangow-w-szwecji-pomoc-wojska-niezbedna
Ghost
2023-10-14 12:06:15 UTC
Post by m4rkiz
Post by Ghost
Post by m4rkiz
[...]
niezbyt rozumiem
tak myslalem
Ghost
No to tak jak kosciolkowi w Polsce.
Ghost
2023-10-13 16:22:15 UTC
Post by Freja Draco
Oczywiście nie. Ale jakoś zdecydowanie częściej wybierają się do nas
obecnie przedstawiciele kultur brutalnych, uzasadniając to z resztą
często tym, że... uciekają od swoich brutalnych krajów.
Dla mnie kraj brutalnej kultury to np. USA, a dla Ciebie? Imigrantow w
Polsce raczej niewielu stamtad.
Marcin Debowski
2023-10-09 01:55:43 UTC
Post by Freja Draco
- Odmienne kulturowo społeczności o totalnie rozbieżnej aksjologii.
Wspólnym mianownikiem jest zwykle fundamentalizm i ekstremizm religijny.
Klarownie występuje on równiez u nas i strach pomysleć co by to było,
gdyby z jakiegos powodu doszło tu np. do silnego spolaryzowania
ekonomicznego.

Tak, że to nie jest MZ problem aksjologii a zaistnienia warunków, gdzie
taki fundamentalizm dochodzi do głosu. Jak się wpuszcza tony uchodźców i
de facto pozostawia samych sobie, to mamy właśnie taki przypadek.
Marcin
Ghost
2023-10-09 05:44:30 UTC
Post by Marcin Debowski
Post by Freja Draco
[...]
Nie ma sensu tlumoczyc, gdy masz takie zroznicowanie
https://tiny.pl/c18bt

To jest cos jak TVPis i ciemny lud, ktory wie, ze Tusk to firdojczland.

Liczba ofiar generowanych przez ekstremistow religijnych w nowoczesnej
europie ciagle daje daje pelme pierwszesntwa chrzescijanom, a konkretnie
katolikom.
Ghost
2023-10-08 13:49:56 UTC
Post by Eustachy Scrubb
Post by Maciej Łebkowski
[...]
To mowisz, ze Syryjczycy (w tym sporo chrzescijan) uciekajacy przed ISIS
i Asadem przybeda gwalcic i rabowac.

Mysle, ze nie ma sensu pytac cie czy byles w Syrii, tak jak nie ma sensu
pytac czy widziales film.
Freja Draco
2023-10-09 09:54:11 UTC
Post by Ghost
To mowisz, ze Syryjczycy (w tym sporo chrzescijan) uciekajacy przed
ISIS i Asadem przybeda gwalcic i rabowac.
Nie przejmuj się, ja też już jestem w takim wieku, że czasem różne
rzeczy zapominam:

/-------------------
Sylwestrowa noc 2015 roku w Kolonii zaskoczyła wszystkich – policję i
tłumy zgromadzone w okolicach dworca głównego. Nie przewidziały jej też
media, które zbyt późno zareagowały na informacje o brutalnych ekscesach.

„Setki mężczyzn”, „wiele rąk na pośladkach, piersiach, w torbach”,
„palce wpychane między nogi”, „zdzierane z ciała ubrania” – takie
szczegóły pojawiają się w relacjach ofiar sylwestrowej nocy 2015 w
Kolonii. Wobec brutalnych ataków policja była bezradna. Jeszcze na długo
przed północą wiadomo było, że około 200 policjantów przydzielonych w
okolice głównego dworca kolejowego nie zapanuje nad sytuacją. W
godzinach szczytu na placu między dworcem a katedrą przebywało do 1500
osób. Policja obawiała się wybuchu masowej paniki. Około północy zaczęła
usuwać tłumy z placu między katedrą a dworcem. To dodatkowo ułatwiło
sprawcom molestowanie i okradanie ofiar.

Jeszcze w sylwestra na policję zgłaszały się pierwsze ofiary
molestowania seksualnego i kradzieży. Mówiły, że zostały otoczone przez
grupę mężczyzn i dotykane w intymnych miejscach, a potem okradane.
Ginęły telefony, portmonetki, biżuteria. Sprawcy mieli „cudzoziemski
wygląd” i „mówili po arabsku”. Wiele ofiar zgłosiło się na policję
dopiero po upływie kilku dni. Łącznie kolońska policja odnotowała 1205
zawiadomień o przestępstwie.

(...)

sprawcy w większości pochodzili z krajów Afryki Północnej i mówili po
arabsku, poza tym, że wśród rzekomych sprawców byli też ubiegający się o
azyl Syryjczycy, Afgańczycy i Irakijczycy.

\-------------------
Freja Draco
Ghost
Uhm, a wsrod Polakow w niemczech sa tez zlodzieje samochodow.
Freja Draco
2023-10-09 13:28:11 UTC
Post by Ghost
Uhm, a wsrod Polakow w niemczech sa tez zlodzieje samochodow.
Ale ja temu nie przeczę, to ty sugerowałeś, że skoro ktoś uciekał z
Syrii, to nie po to, żeby robić Syrię w Berlinie.
Freja Draco
Ghost
2023-10-09 13:48:00 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
[...]
czyli
"Polacy przyjada do niemiec krasc samochody"

Gratuluje.
Eustachy Scrubb
2023-10-12 14:48:46 UTC
Post by Freja Draco
Ale ja temu nie przeczę, to ty sugerowałeś, że skoro ktoś uciekał z
Syrii, to nie po to, żeby robić Syrię w Berlinie.
Dialektyczna rzeczywistość rewolucyjna wymusza powstanie konfliktów między poszczególnymi grupami proletariatu zastępczego.
I tak transi godzą w prawa kobiet i lesbijek. bo jak koleś powie że jest kobietą to lesbijkom ma się podobać i mają z nim wchodzić w związek.
Podobnie nachodźcy godzą w prawa kobiet do chodzenia po ulicy i balangowania.
Post by Freja Draco
Freja Draco
Ghost
2023-10-12 16:38:22 UTC
za duzo marksa masz w glowie, komuchu
Freja Draco

Freja Draco
Ghost
2023-10-08 06:29:20 UTC
Post by Freja Draco
żaden rozsądnie myślący lewicowiec nie wypuszczałby czegoś takiego przed
BTW Ogolnie to ja nie ufam "lewicowcom", w tej wierchuszce jedynie
Zandberg wyglada autentycznie. A krzaczastego, starego komucha,
zwyczajnie nienawidze. Trzymajac kontekst filmowy - uzywanie porownania
Barbie/Oppenheimer do polityki, to infantylizm targetowany na kretynow.
Ghost
2023-10-07 12:09:17 UTC
skad pewnosc, ze to nie pisoskie trollownie?
Eustachy Scrubb
2023-10-07 16:21:33 UTC
Post by Ghost
Post by Freja Draco
zatem zdecydowania większość filmwebowiczów uznaje
skad pewnosc, ze to nie pisoskie trollownie?
Bo stek wyzwisk młodego Stuhra uzasadnia taką ocenę.
Mam nadzieję, że teraz jego libido nie tylko osiągnie wartości zerowe, nie tylko ujemne, ale znajdzie się w sferze liczb urojonych.
2. Jest w filmie:
https://twitter.com/wszewko/status/1460549655805235202

https://twitter.com/ClownWorld_/status/1708518996251738574

?
Jak film może być dobry skoro Ibrahim/Ahmed płynął 6 dni w wodzie po kolana a film trwa 2 godziny? To jak to dobrze mogli pokazać?
Ghost
2023-10-07 18:41:34 UTC
omg, alesz ty jestes pierdolniety
Eustachy Scrubb
2023-10-07 16:23:22 UTC
https://www.salon24.pl/u/smocze-opary/1326626,operacja-sluza-w-swietle-propagandy
https://www.salon24.pl/u/smocze-opary/1328523,z-zycia-lewicy-gargamel-i-gonciarz
Michał Jankowski
2023-10-07 17:45:57 UTC
Post by Freja Draco
Post by Ghost
[...]
Jestem całkowicie pewien, że ŻADNA z osób dających jedynkę filmu nie
widziała.

MJ
Ghost
2023-10-07 18:52:30 UTC
Post by Michał Jankowski
Post by Freja Draco
Post by Ghost
[...]
nie wiem czemu ale jakos bylem pewien, ze dwa smoki weznom w obronem tyh
znawcuff X mózy
Freja Draco
2023-10-07 20:28:02 UTC
https://euroislam.pl/to-nie-jest-recenzja-zielonej-granicy/
Freja Draco
Ghost
2023-10-08 06:15:07 UTC
Post by Freja Draco
Post by Michał Jankowski
Jestem całkowicie pewien, że ŻADNA z osób dających jedynkę filmu nie
widziała.
https://euroislam.pl/to-nie-jest-recenzja-zielonej-granicy/
zaczalem czytac, ale gdy zauwazylem, ze to kolejny koles ktory nie
widzial... no chyba, ze pozniej pisze, ze jednak widzial?
Maciej Łebkowski
2023-10-08 07:52:35 UTC
Post by Ghost
Post by Freja Draco
Post by Michał Jankowski
[...]
Generalnie polecam, bo zaskakująco i zgodnie z tytułem, nie jest to
recenzja filmu. A krótkie i lekkie.

To czego ja nie mogę zrozumieć[1], to czy nie jesteśmy w stanie oddzielić
dwóch splatających się rzeczy, co do których hipotetycznie można mieć
skrajnie różne rozumienie: napięcia polityczne i kryzys humanitarny.
W mojej ocenie, pomimo motywacji politycznych, prawdziwi ludzie przeżywali
prawdziwe kryzysy. Do polityki mam stosunek obojętny, ale z ciekawością
wykrzesałbym odrobinę wrażliwości dla drugiego tematu. To, że jakiś obóz
polityczny używa ludzkiej krzywdy dla swoich celów nie oznacza, że musimy
być automatycznie na tę krzywdę obojętni.

To powiedziawszy: ani nie widziałem, ani nie planuję zobaczyć filmu
(mam zaległości w ciekawszych pozycjach). Nie wydaje mi się również,
aby było wiele osób, którym ocena na filmwebie wpłynie na decyzję. :)

[1]: chociaż w zasadzie to raczej rozumiem, to tylko taki zwrot retoryczny
--
Maciej Łebkowski
https://lebkowski.name/nntp
Ghost
2023-10-08 10:35:21 UTC
Post by Maciej Łebkowski
Post by Ghost
Post by Freja Draco
Post by Michał Jankowski
[...]
dokladnie, kryzys humanitarny, przeciez film nie jest o tym czy mamy
sprowadzac masowo muzułmanów - rece opadaja
cana
2023-10-09 18:12:16 UTC
albo demokracja i matołki, albo demokracja sterowana przez "lepszych"
żadne nie jest dobre :-(

a film jest słaby, choć jako agitówka lepiej, ale przeciętna,
daleko jej do mistrzostwa :-)

BTW czekam na film Holland o zadymie w rodzinie na bliskim
wschodzie, tej zadymie trwającej od lat 40tych...
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
  ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Ghost
2023-10-09 18:25:17 UTC
gola demokracja nie ma sensu - republika jest odpowiedzia
cana
2023-10-09 18:46:11 UTC
ona też jest korumpowalna, może lepiej jakaś mutacja absolutyzmu
oświeconego?
tylko wtedy z kopa wchodzi korpo i technokracja, i tak źle i
tak niedobrze...
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
  ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Ghost

wladza korpo to wladza absolutna
Titus_Atonicus@somewhere.in.the.world
2023-10-18 21:41:31 UTC
Post by Ghost
https://www.filmweb.pl/film/Zielona+granica-2023-10039040
A bylo juz dwa cos.
Byc moze bez tych "machlojek" robi sie chujnia a nie ocenianie?
Ja sie tylko pytam, dlaczego ten watek jest tutaj, a nie na pl.rec.film?
A film imho slaby. Slaby i szkolny.
Choc z przeslaniem sie zgadzam.
Titus Atomicus
Eustachy Scrubb
2023-10-22 18:35:35 UTC
środa, 18 października 2023 o 23:46:47 UTC+2 ***@invalid.invalid napisał(a):
/...../
Post by ***@somewhere.in.the.world
Ja sie tylko pytam, dlaczego ten watek jest tutaj, a nie na pl.rec.film?
A film imho slaby. Slaby i szkolny.
Choc z przeslaniem sie zgadzam.
Bo ten film to fantastyka.
2, Ghost ma takie ograniczenia: najpierw zaczyna jakiś temat, potem robi z siebie gupka i zaczyna pyskować.
Ghost
Obiecalem sobie koniec z toleracja dla debili w usenecie. Plum do kibla.
Titus_Atonicus@somewhere.in.the.world
2023-10-22 23:23:55 UTC
Post by Eustachy Scrubb
/...../
Post by ***@somewhere.in.the.world
Ja sie tylko pytam, dlaczego ten watek jest tutaj, a nie na pl.rec.film?
A film imho slaby. Slaby i szkolny.
Choc z przeslaniem sie zgadzam.
Bo ten film to fantastyka.
Ano wlasnie nie.
Tyle tam bylo fantastyki, co w serialu „Sedzia Anna Maria Wesolowska”.
Titus Atomicus
Ghost
2023-10-23 14:01:15 UTC
Post by ***@somewhere.in.the.world
Post by Eustachy Scrubb
/...../
[...]
Chodzilo o to, ze ocenianie w imdb to tutaj temat powracajacy - czy
powinna byc ingerencja czy nie, w przypadku omawianego filmu nawet film
web zostal zmuszony do ingerowania w oceny, jak ze sypaly sie mimalne
oceny w liczbuie przekraczajace liczbe sprzedanych biletow. Tak wyglada
powod dyskusji akurat tutaj. Smokiem bym sobie nie zawracal glowy, widzi
wszystko z perspektywy prawaczka podpierajacego sie marksizmem. Taki
maja postmodernizm, na jaki ich stac.