Quiz 2023/5
cana
2023-02-11 17:41:19 UTC
nikt nic?
no to ja :-D
co zwykle spotykało tych którzy skrzywdzili dotkniętych przez Eyfrę?
promowania polskiego dark fantasy ciąg dalszy :-)
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
cana
2023-02-12 16:12:02 UTC
pierwsza podpowiedź:

swiat w którym istnieli awenderi
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
jn
2023-02-12 17:57:46 UTC
Post by cana
swiat w którym istnieli awenderi
Wegner "Opowieści z meekhańskiego pogranicza"

Pisali quizy w usenecie? ;)
cana
2023-02-12 21:15:25 UTC
to czyń swą powinność :-)
tu takie zaprzaństwo panuje iż nikt na quizy nie odpowiada :-)
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Ghost
2023-02-13 05:38:32 UTC
ja moge odpowiadac, na dowolny, w ramach robienia tłumu
jn
2023-02-13 08:28:57 UTC
Post by cana
to czyń swą powinność :-)
tu takie zaprzaństwo panuje iż nikt na quizy nie odpowiada :-)
Nic z tego nie będzie.
Szukając odpowiedzi przeczytałem fragment książki i tak mnie wciągnęło
że kupiłem epub tom 1 "Północ-południe".
Teraz instaluję Calibre (około 140 pakietów) aby zamienić epub w pdf.
A. Filip
2023-02-14 07:44:57 UTC
Post by cana
to czyń swą powinność :-)
tu takie zaprzaństwo panuje iż nikt na quizy nie odpowiada :-)
Ca…iem niezła seria polskiego fantasy IMHO. Trochę *już* "napuchnięta" ale
można sprawdzać czy się podoba krok po kroku.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Opowie%C5%9Bci_z_meekha%C5%84skiego_pogranicza
Post by cana
Nr. Tytuł Data wydania Długość
1 Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Północ–Południe (2009)
571 stron
2 Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Wschód–Zachód (2010)
688 stron
3 Niebo ze stali. Opowieści z meekhańskiego pogranicza (2012)
624 strony
4 Pamięć wszystkich słów. Opowieści z meekhańskiego pogranicza (2015)
702 strony
5 Każde martwe marzenie.Opowieści z meekhańskiego pogranicza (2018)
744 strony
[…]
Książki z cyklu zostały przetłumaczone na języki: czeski[15],
ukraiński[16] oraz rosyjski, a opowiadanie Każdy dostanie swoją kozę
na litewski[17].
Pisz mądrze to nawet wróg przeczyta ;-)
--
A. Filip
jn
2023-11-02 19:55:44 UTC
Post by cana
tu takie zaprzaństwo panuje iż nikt na quizy nie odpowiada :-)
Przeczytałem drugi tom "Wschód-Zachód" i mam takie pytanie.
Post by cana
Rzekę przekroczyło łącznie dwadzieścia tysięcy wozów
i ponad sto pięćdziesiąt tysięcy ludzi. A gdy na drugim brzegu
stanęły se­kohlandzkie a’keery i ich dowódca wjechawszy
w bród, krzyknął: „Ci niewolnicy są nasi! Oddajcie ich!”,
Genno Laskolnyk wyjechał mu naprzeciw i nawet nie kładąc
dłoni na rękojeści miecza, lecz tylko się uśmiechając, powie­
dział: „A więc chodźcie i weźcie ich sobie”.
Jednym z dowodów męstwa Spartan było zachowanie, na jakie się odważyli w obliczu pewnej śmierci – na propozycję Kserksesa, aby oddać przesmyk bez walki, Leonidas miał odpowiedzieć: „Chodź i weź” (gr. Μολών λαβέ)
Słyszałeś o Fii­
landzkim Podatku? O dziesięciu barkach, wyładowanych
potrzaskanymi nesbordzkimi tarczami, hełmami i porąbanymi
zbrojami, które zostały, gdy Nesbordczycy spróbowali zdobyć
Ponkee­Laa? To po tej bitwie przestali pływać po oceanie
w liczących setki łodzi flotyllach i zajęli się normalnym han­
dlem i uczciwym piractwem. Powstrzymaliśmy ich, a z dwóch
tysięcy łodzi, jakie wtedy do nas przypłynęły, tylko pięćdziesiąt
wróciło do domów. A kiedy Imperium upomniało się o zaległy
podatek, którego nie zdążyło pobrać, wracając na wschód, zała­
dowaliśmy na barki to, co zostało z nesbordzkiej armii, i wysła­
liśmy w górę Elharan. I Meekhan nigdy już nie pytał nas o pie­
niądze.
może nawiązywać do historii starożytnej Grecji lub mitologi greckiej?