Quiz 80/2021
Add Reply
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
do trzech razy sztuka :-)

Proszę o podanie przynajmniej trzech uniwersów w których występują
inteligentne kotowate, wystarczą też nazwy gatunków.
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Artur Stachura
2021-09-06 20:20:17 UTC
Post by cana
do trzech razy sztuka :-)
Proszę o podanie przynajmniej trzech uniwersów w których występują
inteligentne kotowate, wystarczą też nazwy gatunków.
Moment... sugerujesz, że są kotowate, które _nie_ są inteligentne...?
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
mój sierściuch z złowieszczym wyrazem pyszczka trzyma łapę na
detonatorze i nie mogę nic takiego sugerować :-)
fantasy czy s-f bez różnicy, ale Tuf odpada, nie może być aż
tak prosto...
a kotu są dziwne :-D
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
a właśnie, hexapuma nie jest i jest to podpowiedź :-)
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
Podpowiedź:
podwójnym KRESem jest HONOR PIERŚCIENIA i LISTOPADOWEJ OPOWIEŚCI
wraz z skrzydlatymi kotami dla dzieci

już bardziej prosto się nie da...
:-)
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
jn
2021-09-07 18:58:18 UTC
Post by cana
podwójnym KRESem jest HONOR PIERŚCIENIA i LISTOPADOWEJ OPOWIEŚCI
Wykaczyłem:
KRES -> Księga Całości
HONOR PIERŚCIENIA -> "Ostatni władca pierścienia" - świat oczami
Saurona 0_0
LISTOPADOWEJ OPOWIEŚCI -> a tu kaczka zdechła :(

Ogólnie klapa.
Freja Draco
2021-09-08 02:19:27 UTC
Post by cana
do trzech razy sztuka :-)
Proszę o podanie przynajmniej trzech uniwersów w których występują
inteligentne kotowate, wystarczą też nazwy gatunków.
z pamięci:
Znany Kosmos - Nivena
Honorverse - Webera
Oko kota - Zelaznego
Pieśń Łowcy - Tada Williamsa
Misja Międzyplanetarna - van Gota
Kosmiczne Więzienie - Toma Godwina
Ksin - Lewandowskiego
Oko Jelenia i Dzień Wskrzeszenia - Pilipiuka

z netu:
Mitrz i Małgorzata - Bułchakowa
Narnia - Lewisa

i niezapomniane:
Przygody Filonka Bezogonka - Gosta

Ale tych latających nie kojarzę, chociaż może chodziło o:
Angeg Catbird - Atwood?

2021-09-08 02:23:05 UTC
Post by cana
[...]
KRESem
Doguglałam, że: Cykl szererski
Post by Freja Draco
HONOR PIERŚCIENIA
Już wymieniłam.
Post by Freja Draco
LISTOPADOWEJ OPOWIEŚCI
A tego dalej nie wiem :/

cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
następny quiz wymyślasz, warunek został spełniony :-)
a co do podpowiedzi to:

Piekło i szpada - koty mordercy
Szerń - np. galba
Honor - treecat
Pierścień - kzin
Zelazny listopadowa opowieść - kotka chowaniec biorąca udział w Grze
Le Guin - kotolotki
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
a ja dałem ciala i zaciemniłem z opowieścią listopadową
chodzilo o ciemną noc październikową zwlaznego
dopiero rano zauważyłem :-(
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Freja Draco
2021-09-08 09:20:15 UTC
a ja dałem ciala i zaciemniłem z opowieścią listopadową chodzilo o
ciemną noc październikową zwlaznego
Kiedyś przyszedł do nas pojarany siostrzeniec i zalecił puszczenie sobie:

Wzgórza czarownic

no to szukamy na YT, szukamy i nic nie wypada. Ostatecznie okazało się,
że to:

Dolina klaunów

była :)

2021-09-08 09:18:10 UTC
Post by cana
[...]
No to kilka mi jeszcze umknęło.
Z resztą zapewne i więcej.

Andrzej
2021-09-08 06:21:49 UTC
Post by cana
[...]
A gdzie Ludzie, Kociambry, Hohdańczycy, nie wspominając Ksina (nie mylić
z Kzinem), że tak z pamięci poza konkursem?
Artur Stachura
2021-09-08 09:12:48 UTC
Post by Andrzej
Post by Freja Draco
Post by cana
[...]
Dokładam:
Fritz Leiber - "Wędrowiec"

I jeszcze, choć nie spełnia warunków quizu, gra "Wing Commander".
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
I jeszcze, choć nie spełnia warunków
quizu, gra "Wing Commander".
tak sobie wyobrażałem rasę kzinów zanim obskoczyli łomot od ludzi :-)
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Freja Draco
2021-09-08 09:23:52 UTC
Post by Andrzej
Post by Freja Draco
Znany Kosmos - Nivena
Ksin - Lewandowskiego
A gdzie Ludzie, Kociambry, Hohdańczycy,
Tego nie kojarzę i nawet nie umiem zguglać
Post by Andrzej
nie wspominając Ksina (nie mylić
z Kzinem), że tak z pamięci poza konkursem?
No przecież były oba.

Andrzej
2021-09-08 16:55:13 UTC
Post by Andrzej
A gdzie Ludzie, Kociambry, Hohdańczycy,
Norton- "Koci miot", Weber- Starfire, MacApp- Zapomnij o Ziemi
Post by Andrzej
nie wspominając Ksina (nie mylić
z Kzinem), że tak z pamięci poza konkursem?
No przecież były oba.
Ale kotołak to chyba nie rasa. Natomiast moim ulubionym koburem jest ten
z "Drzwi do lata". Bo jest bardzo koci.
Freja Draco
2021-09-08 17:45:50 UTC
Natomiast moim ulubionym koburem jest ten z "Drzwi do lata". Bo jest
bardzo koci.
No tak, ale jego zachowanie świadczy albo o tym, że koty zdecydowanie
więcej wiedzą o wszechświecie niż my, skoro oczekują po nim możliwości,
na które my nie jesteśmy otwarci, albo... że rozumieją jednak trochę
mniej. No chyba, że to po prostu jakiś inny rodzaj inteligencji.