Quiz 74/2021 - najdziwniejsze gry SF&F
Add Reply
A. Filip
2021-08-28 14:38:41 UTC
Ponieważ quizy "zamarły" to się poświęcam i rzucam z czymś prostym dla
ponownego rozkręcenia tradycji.

W jakiej książce/serii była gra która była skrzyżowaniem rugby i szachami?

A żeby zwycięzca na pewno się znalazł:
Można brać udział w licytacji na najdziwniejszą grę SF&F której
zwycięzce ogłoszę "według własnego uznania" w poniedziałek z rana
jak nikt sobie nie przypomni szacho-rugby :-)
--
A. Filip
Dawid Rutkowski
W "Tytusie, R & A'T" na Wyspach Nonsensu grali w szachy w kategoriach wagowych ;>
A. Filip
2021-08-28 18:09:25 UTC
Post by Dawid Rutkowski
Post by A. Filip
[...]
Jak cię nikt nie przebije to jesteś liderem dogrywki.
A tak z ciekawości to SF czy F ? ;-)
--
A. Filip
Arivald
2021-08-28 19:20:47 UTC
Post by A. Filip
Post by Dawid Rutkowski
Post by A. Filip
[...]
Wyspy Nonsensu? Do niedawna myślałem że SF. Ale rozglądając się dookoła
już nie jestem taki pewien...
Arivald
A. Filip
2021-08-30 10:36:37 UTC
Post by Dawid Rutkowski
Post by A. Filip
[...]
Uznaje cię za zwycięzce dogrywki.

Pytanie zasadnicze dotyczyło serii
"Upadek Imperium Strachu" Walter Jon Williams.
AFAIR po polsku wyszły trzy pierwsze książki z serii

https://www.goodreads.com/series/49492-dread-empire-s-fall
--
A. Filip
Dawid Rutkowski
2021-08-30 13:14:26 UTC
Post by A. Filip
Post by Dawid Rutkowski
Post by A. Filip
[...]
Echh, a nawet zupy regeneracyjnej wg wagi nie dostanę :(
Post by A. Filip
Pytanie zasadnicze dotyczyło serii
"Upadek Imperium Strachu" Walter Jon Williams.
AFAIR po polsku wyszły trzy pierwsze książki z serii
To jak z grubsza wygląda to szacho-rugby?

A Freja nie trafiła z tym "Gniazdem Światów"?
Czytałem, ale nie pamiętam żadnego sportu tego typu - ani też żadnego dziwnego.
Choć po spojlerze wygląda na to, jakby odpowiedź miała być na zupełnie inne pytanie - chyba że mam za ciasny umysł do wymyślenia połączenia powieści szkatułkowej ze sportem...
A. Filip
2021-08-30 13:29:01 UTC
Post by Dawid Rutkowski
Post by A. Filip
Post by A. Filip
Pytanie zasadnicze dotyczyło serii
"Upadek Imperium Strachu" Walter Jon Williams.
AFAIR po polsku wyszły trzy pierwsze książki z serii
To jak z grubsza wygląda to szacho-rugby?
[…]
To była gra zespołowa innego gatunku niż ludzie (Naksydów) i cały jest
opis sprowadzał się do kilku zdań AFAIR, Musiałbym znowu pożyczyć z
biblioteki żeby dać sporo dokładniejszy opos.

A celem tego quizu było *szybki* restart łańcuszka quizów.
--
A. Filip
Freja Draco
2021-08-31 11:27:11 UTC
Post by Dawid Rutkowski
[...]
Bo umknęło mi słowo "gry" i zrozumiałam to tak, że szacho-rugby stanowią
pewną metaforę obrazującą poziom dziwactwa, którego spodziewamy się po
szukanej powieści SF nie zaś opis dziwaczności dyscypliny sportowej,
która ma się w tej powieści znaleźć.

Czyli, że strzeliłam kulą w płot. A co do właściwego pytania z quizu, to
jest już po ptokach, ale w "Planecie Śmierci" pojawia się opis
ogólnoplanetarnego wieloboju, w którym elementami były najróżniejsze
sporty, ale (o ile mi się nie roi) chyba też pojedynki poetyckie.

2021-08-30 08:35:43 UTC
Post by A. Filip
[...]
Gniazdo światów Huberatha.

SPOJLER

Powieść metaszkatułkowa, w której kolejne poziomy sięgają wiele pięter w
dół, jak też i w górę, bo rzeczywistość czytelnika okazuje się być
jedynie jedną (i to nie najwyższą) z warstw narracji.