Quiz 4/2021 -
2021-01-11 04:00:12 UTC
Szukałam czegoś, ciekawego i znalazłam taki tekst, że za cholerę nie
zgadniecie :p

Bohater jest żołnierzem, straceńcem co miał do wyboru albo wojsko albo
pójście na nawóz do hydroponiki. Zostanie zatem czołgistą funkcjonującym
symbiotycznie we wnętrzu inteligentnego czołgu.

Czołg (tak czołg nie bohater) zostaje zaprzysiężony na wierność Siłom
Ekspedycyjnym armii Nowych Kaszub, w ramach których działać będzie po
stronie Chorwackiej.

Pytanie: jaki numer ma ten czołg :D

2021-01-11 12:29:50 UTC
[...]

Nowe Kaszuby są byłym gazowym gigantem, z którego podczas przejścia jego
słońca w supernową zdmuchnęło wszystkie lżejsze warstwy, zostawiając
metalowe jądro. Więc w zasadzie to taka kluka z warstwami metali. Na
wierzchu jest wolfram, a w środku inne, np. złoto, którego eksportem
Nowe Kaszuby po części się zajmują.

Książka napisana i wydana po angielsku pod koniec ubiegłego wieku.
Początek, który przeczytałam zahacza nieco o groteskę i kojarzy mi się
np. z "Weselem w Atomicach".

Autor znany jest podobno głównie (chociaż nie w Polsce, bo u nas to
nigdy nie wyszło) z serii książek o inżynierze Conradzie, z pochodzenia
Polaku, który zostaje przeniesiony do XIII-wiecznej Polski.

A. Filip
2021-01-11 12:30:48 UTC
[...]
Chodzi o numer typu czołgu czy o numer konkretnego czołgu?
--
A. Filip
Freja Draco
2021-01-11 13:21:05 UTC
Post by A. Filip
Chodzi o numer typu czołgu czy o numer konkretnego czołgu?
O numer czołgu.
Chociaż, jak podasz nazwę modelu, to też uznam.

A. Filip
2021-01-11 17:05:12 UTC
Post by A. Filip
Chodzi o numer typu czołgu czy o numer konkretnego czołgu?
O numer czołgu.
Chociaż, jak podasz nazwę modelu, to też uznam.
04056239

Frankowski, Leo "Chłopiec i jego czołg" (2002) [ A "Boy and his Tank" (1999]
--
A. Filip
Freja Draco
2021-01-11 19:24:44 UTC
Post by A. Filip
Post by A. Filip
[...]
Prawidłowo.

Przyznam, że nie dopilnowałam goglalności.
Na hasło: "nowe kaszuby" wyszukiwało jakieś niezwiązane rzeczy, ale po
dodaniu "czołg" już nie ma zmiłuj się.

A tak w ogóle to przeczytałam tego kilka stron i zapowiada się całkiem
zjadliwie. Fantastyka rozrywkowa ale chyba nawet w miarę niegłupia.

A. Filip
2021-01-11 19:55:22 UTC
Post by A. Filip
Post by A. Filip
[...]
Są dwie "kontynuacje" nie przetłumaczone na polski.
Ktoś je czytał i się podzieli wrażeniami?

https://en.wikipedia.org/wiki/Leo_Frankowski#New_Kashubia
--
A. Filip
Michal Jankowski
2021-01-11 12:38:06 UTC
Szukałam czegoś, ciekawego i znalazłam taki tekst, że za cholerę nie
zgadniecie :p
Googla się od ręki. :)

MJ