Egipscy bogowie
Add Reply
Maciek
2021-05-18 17:14:01 UTC
Czołem,

Kołacze mi się po glowie, że w co najmniej jednej powieści SF ludzie
podczas kosmicznych wojaży spotykają istoty, które okazują się być
pierwowzorami postaci bogów z religii starożytnego Egiptu - bo odwiedzili
Ziemię w zamierzchłej przeszłości itp.
Czy ktoś podpowie, jaka to mogła być książka? Raczej nie opowiadanie i na
pewno nie komiks.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Mirek Bogdanowicz
2021-05-18 17:56:51 UTC
Post by Maciek
[...]
Było coś takiego jak "Stargate" (film, dość głupawy).
Książek było mnóstwo - pamiętam Krżyżanowską [sic] (siostrę leninowskiego planu elektryfikacji Rosji, z Stefanem Bratkowkim) o Atlantach, mocno przedwojenne.

M.B.
Maciek
2021-05-19 16:11:28 UTC
Post by Mirek Bogdanowicz
Było coś takiego jak "Stargate" (film, dość głupawy).
Faktycznie, ale to nie to.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Freja Draco
2021-05-18 18:30:01 UTC
Post by Maciek
[...]
To raczej opowiadania:

Odysea marsjańska - Stanley Grauman Weinbaum

Ziemska wyprawa na Marsa odkrywa tam inteligentną rasę, która kiedyś
odwiedziła Ziemię i prawdopodobnie stała się pierwowzorem Thota.

Ziemia ozyrysa - Wolfgang Jeschke

Tutaj obcy odnajduje się na Ziemi.

Maciek
2021-05-19 16:12:15 UTC
[...]
Obie rzeczy mam w domu, ale to CHYBA nie to.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
J.R.