Internetowy wykaz ksiazek dostepnych w bibliotekach.
Add Reply
jn
2021-03-20 07:53:20 UTC
Czesc!
Zapomnialem jak nazywala sie ta strona z wykazem ksiazek dostepnych
w bibliotekach do wypozyczenia.
Mozecie podrzucic linka?
Dziekuje.
A. Filip
2021-03-20 10:20:19 UTC
Post by jn
Czesc!
Zapomnialem jak nazywala sie ta strona z wykazem ksiazek dostepnych
w bibliotekach do wypozyczenia.
Mozecie podrzucic linka?
Dziekuje.
Lepiej napisz wprost a które biblioteki co chodzi (np, w mieście X).

Różne biblioteki publiczne korzystają z różnych programów
"katalogowych", a te strony z wykazami "nie jednej biblioteki" które
znam lecą po niektórych (jednym) z programów.
AFAIK https://w.bibliotece.pl/ udostępnia katalogi bibliotek z
oprogramowaniem Sowa.

Przykładowo w Warszawie AFAIK dominują dwa systemy:
* sowa [np. dzielnica Ursynów, Wola,…]
* mateusz [np. dzielnica Mokotów, Wilanów, …]
a dzielnica Śródmieście ma jeszcze co innego

AFAIK ani sowa ani mateusz nie udostępniają "wszystkim na inecie" opcji
ściągnięcia całego katalogu co jak dla mnie jest żenujące i wkurwiające
szczególnie w przypadku katalogów książek elektronicznych.
--
A. Filip
jn
2021-03-21 13:29:28 UTC
Post by A. Filip
[...]
Dziekuje za informacje.
Chodzi mi o powiat piaseczynski i poludniowe dzielnice Warszawy.
Tak jak pisales w kazdej gminie moze byc inny system.
W Tarczynie jest MAK+ (wiekszosc w powiecie) a w Prazmowie MATEUSZ.
O Ursynowie i Mokotowie juz napisales to nie sprawdzalem.
Jest jakis standard MARC21 uzywany przez systemy biblioteczne,
dlatego myslalem, ze bedzie jedna strona z katalogiem ksiazek.
rebeliant_husky
2021-03-24 14:42:23 UTC
Post by jn
Post by A. Filip
[...]
https://primo.koszykowa.pl

To jest bibliotek główna województwa mazowieckiego.
Istnieje też coś takiego jak wypożyczenia międzybiblioteczne, gdzie
możesz dostać do swojej biblioteki książki nawet z innej części kraju.
Mirek Bogdanowicz
2021-03-27 17:32:32 UTC
Post by rebeliant_husky
Post by A. Filip
[...]
A poza tym jest coś takiego jak "Federacja Bibliotek Cyfrowych".

M.B.