Quiz 43/2021
2021-04-27 23:35:33 UTC
Maciek nie ma pomysłu, więc popycham, żeby się kręciło.

Historia zaczyna się w roku 2021. W pięknym tym świecie można sobie
wykręcić taki nastrój, i taką ochotę na coś, na co tylko mamy ochotę. A
jak komuś nie chce się nawet wykręcać numerów, które sprawią, żeby mu
się chciało coś, to może wykręcić taki specjalny numer, który sprawi,
żeby mu się chciało wykręcać.

Pytanie:
Jaki numer należało wykręcić, żeby nabrać ochoty na odpowiadanie w
quizie na grupie pl.rec.fantastyka.sf-f?

No dobra, wróć! Tak naprawdę pytanie brzmi:
Jaki numer należało wykręcić, żeby mam się chciało wykręcać numery
sterujące naszym nastrojem i chceniami?

J.R.
2021-04-28 08:18:34 UTC
Jaki numer należało wykręcić, żeby nabrać ochoty na odpowiadanie w
quizie na grupie pl.rec.fantastyka.sf-f?
42 albo 22 oczywiście...
J.R.
Andrzej P. Wozniak
2021-04-28 10:37:05 UTC
Jaki numer należało wykręcić, żeby mam się chciało wykręcać numery
sterujące naszym nastrojem i chceniami?
Alarmowy. To oczywiste.
Andrzej P. Woźniak ***@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)
Freja Draco
2021-04-28 16:15:09 UTC
Post by Andrzej P. Wozniak
Post by Freja Draco
Jaki numer należało wykręcić, żeby mam się chciało wykręcać numery
sterujące naszym nastrojem i chceniami?
Alarmowy. To oczywiste.
To oczywista oczywistość, ale pytam jaki numerek.

Książka została sfilmowana. Chociaż prawdziwsze byłoby stwierdzenie, że
powstał film odrobinę zainspirowany książką. Film przesławny, wszyscy
widzieli. Sceny wykręcania numerków w nim nie ma.

Większość tekstów autora opowiada o puszukiwaniu boga oraz ocenianiu
tego, co jest prawdą, a co być prawdą się jedynie wydaje.

2021-04-28 17:26:07 UTC
[...]
Numer 3. Ciekawe, co było pod numerkami 1 i 2...
2021-04-28 20:56:10 UTC
Numer 3. Ciekawe, co było pod numerkami 1 i 2...
Obstawiam, że jakieś marketingowe chcenia na zakup nowego modelu
maszynki do wykręcania chceń i nastrojów tudzież innych produktów firmy.

Andrzej P. Wozniak
2021-04-29 03:40:54 UTC
Jaki numer należało wykręcić, żeby mam się chciało wykręcać numery
sterujące naszym nastrojem i chceniami?
Numer 3. Ciekawe, co było pod numerkami 1 i 2...
Sprawdź w Rosji i innych krajach poradzieckich:
01 - straż pożarna
02 - milicja/policja
03 - pogotowie ratunkowe
--
Andrzej P. Woźniak ***@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)
…во-первых — учиться, во-вторых — учиться и в-третьих — учиться,
и затем проверять… — Владимир Ильич Ленин
Artur Stachura
2021-04-29 08:18:29 UTC
Post by Andrzej P. Wozniak
[...]
Wydaje się to sensowniejsze niż nasze "99x" - bardziej intuicyjne
i czas wybierania numeru krótszy.

Przypominam sobie jeszcze NRD-owski serial kryminalny "Telefon 110" -
był to numer ichniej policji.

U Dicka wyższe numery oznaczały bardziej "specjalizowane" emocje,
więc pewnie "1" to była "chęć do życia", żeby przypadkiem klient nie
palnął sobie w łeb z nadmiaru dobrostanu...
2021-04-29 10:09:11 UTC
U Dicka wyższe numery oznaczały bardziej "specjalizowane" emocje,
więc pewnie "1" to była "chęć do życia", żeby przypadkiem klient nie
palnął sobie w łeb z nadmiaru dobrostanu...
Jeśli 1 to chęć do życia, to 2 było zapewne chęcią do rozmnażania się ;)

2021-04-29 14:50:35 UTC
[...]
Nie pamiętam, czy była w książce wzmianka o rozmnażaniu, ale sądząc
po zaawansowaniu techniki produkcji replikantów, to dziecko pewnie
można było od niechcenia zaprojektować z katalogu naciskając guziki.

"W tym miesiącu promocja na talent muzyczny i koordynację ruchową!"
I mamy małego mutanga.
Mirek Bogdanowicz
2021-04-29 15:29:36 UTC
Post by Andrzej P. Wozniak
Post by Artur Stachura
Numer 3. Ciekawe, co było pod numerkami 1 i 2...
01 - straż pożarna
02 - milicja/policja
03 - pogotowie ratunkowe
--
A 07 - centrala międzynarodowa (było w piosence Wysockiego).

U nas też (tzn. w DC) w latach 60. numery alarmowe były 0x, a zegarynka - 06.

M.B.
rebeliant_husky
A nie 0202122? ;)
Freja Draco
2021-04-29 10:11:22 UTC
Post by rebeliant_husky
A nie 0202122? ;)
Nie. 0202122 wykręca się, jak ktoś ma ochotę zrobić:
pi piripipipi pi pipipipi riip ripi ripi prprprpr ping ping ping szszszsz

Dawid Rutkowski
2021-04-29 11:41:29 UTC
Post by rebeliant_husky
A nie 0202122? ;)
pi piripipipi pi pipipipi riip ripi ripi prprprpr ping ping ping szszszsz
Czyli słynne "to brat dzwoni i twierdzi, że rozmawia z kosmitami" na wypadek kontroli z tepsy - bo był obowiązek rejestracji modemu, ale kto to zrobił, niech się zgłosi ;>
Echh, jeden z dźwięków młodości, których się nie śmierci nie zapomni...
Pamiętam też, że w jednej grze na spectrum, może było to "the way of the exploding fist" albo "ninja", podczas wgrywania z magnetofonu pojawiał się dźwięk, który można było nazwać prawie gitarowym riffem - i to tak z 5 sekund.
Ciekawe, mieli wolny kawałek pamięci i tak sobie dla jaj odpowiednimi danymi wypełnili, czy tak po prostu wyszło?
rebeliant_husky
też mi się włączył moduł <nostalgia.jpg> :)
J.R.
2021-04-29 16:03:49 UTC
Post by Dawid Rutkowski
Post by Freja Draco
Post by rebeliant_husky
A nie 0202122? ;)
[...]
Miałem modem, korzystałem z w/w numeru, ale o obowiązku rejestracji
dowiadują się dopiero teraz. Naprawdę tak było?
J.R.
Freja Draco
2021-04-29 20:32:00 UTC
Post by J.R.
Post by Dawid Rutkowski
Post by Freja Draco
Post by rebeliant_husky
A nie 0202122? ;)
[...]
Ja też pierwsze słyszę. Może tak było na samym początku?

RadoslawF
2021-05-01 09:38:00 UTC
Post by J.R.
Post by Dawid Rutkowski
Post by Freja Draco
Post by rebeliant_husky
A nie 0202122? ;)
[...]
Było coś takiego za głębokiej komuny dla wygody służb podsłuchujących.
Ale to było przed powszechnym internetem od tepsy.

Pozdrawiam

Andrzej P. Wozniak
2021-04-29 16:16:47 UTC
Post by Dawid Rutkowski
Post by Freja Draco
Post by rebeliant_husky
A nie 0202122? ;)
[...]
Kiedy włączono numer 0202122, nie było obowiązku rejestracji modemu. Był
obowiązek używania modemu z homologacją (w/na pudełku z modemem była na tę
okoliczność stosowna karteczka/nalepka od dystrybutora).
Andrzej P. Woźniak ***@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)
Freja Draco
2021-04-29 20:30:52 UTC
Post by Dawid Rutkowski
[...]
Mi to w ogóle brakuje tej chropowatości komputerowych sampli. Czy to z
tematów gierek czy jakichś trackerów. To nadawało komputerowej muzyce
komputerowy sznyt, trochę jak piksele w grafice.

W końcu nie po to gram w gry komputerowe, żeby słuchać muzyki
symfonicznej ;)

A inna sprawa, że ech... przeglądając stare zdjęcia łapię się ostatnio
na tym, że brakuje mi tego połączenia postkomunistycznej przaśności z
radosną twórczością wczesnego kapitalizmu, jaki oglądaliśmy w latach
90-tych. Miasta tam wymuskali obecnie i niby to ładne ale jakoś brak w
tym charakteru. Paradoksalnie bardzo swojsko wyglądają mi filmiki
kręcone obecnie w ukraińskich miastach.