Quiz 24/2021 DWIE szóstki
A. Filip
2021-02-28 07:39:38 UTC
Jest sobie odział którego symbolem są dwie (czerwone) szóstki.

Do końca Niedzieli: pełna nazwa oddziału (skąd się te dwie szóstki wzięły)
Potem już tylko tradycyjne minimalnie wymagania:
autor i tytuł książki/serii.

Pierwsza wskazówka: jakoś mnie naszedł duch promowania polskiego fantasy.
Parę+ perełek już się dorobiło poza wiedźminem grą wypromowanym.
--
A. Filip
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
Robert M. Wegner - Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Północ
- Południe
geneza nazwy, zawarta jest w opowiadaniu z części północnej

cykl warty uwagi, nie tylko dla fanów malazu i czarnej kompanii
dobre dark fantasy, żadnego tak fajnego polskiego cyklu df nie
czytałem od czasów Kresa (poza Hałas)
BTW Wegmer ma jeszcze w zanadrzu drugie uniwersum w którym
popełnił jedno opowiadanie
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
A. Filip
2021-03-01 18:21:25 UTC
Post by cana
[...]
Gratuluje wygranej przywileju zorganizowania kolejnego quizu :-)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Opowie%C5%9Bci_z_meekha%C5%84skiego_pogranicza
--
A. Filip
A. Filip
2021-03-02 12:12:27 UTC
Post by A. Filip
Post by cana
[...]
Ja osobiście zaliczam całą serie nie niżej niż do górnej ćwiartki
*światowego* SF&F a pierwsze trzy ksiąski z serii obecnie pięciu do
górnych 10%. [ "W porywach" miałem znacząco++ wyższą opinie ]
Według wikipedii seria nie jest tłumaczona na angielski
(wzmiankowane są tłumaczenia na Czeski, Ukraiński i Rosyjski).
--
A. Filip