Nowa Diuna
Add Reply
Dawid Rutkowski
2021-09-06 07:44:01 UTC
Wszystke filmy mogą się schować głęboko przy książce - świecą jak zgasła świeczka na słonecznym dniu
Dominik 'Rathann' Mierzejewski
2021-09-06 10:42:02 UTC
Date: Mon, 06 Sep 2021 00:05:01
From: Maciek
Czołem,
Czy tylko ja czekam na ten film i jaram się jak głupi?
Nie tylko. :)
Lubię starą wersję, nie gardzę nawet miniserialem, ale najnowsza odsłona
zapowiada się dość smakowicie.
Od jakichś 10 lat zauważyłem, że wszystko, co najfajniejsze, zwykle jest
w zwiastunie, a film okazuje się być kiepską wariacją na temat
poprzednich, nie trzyma się kupy i zieje nudą. Ale co zrobić? Na
bezrybiu i rak ryba. :(

PS. Jest jeszcze serial Fundacja (premiera 24.09 na Apple TV+). Też się
jaram, chociaż pozmieniali płeć bohaterom i nie ma Dors.

Pozdrawiam,
Dominik
--
FAQ pl.rec.fantastyka.babylon5 http://greysector.rangers.eu.org/faq/prfb5.txt
"A darkness carried in the heart can not be cured by moving
-- Lennier to Vir in Babylon 5:"Dust to Dust"
A. Filip
2021-09-06 11:41:09 UTC
Date: Mon, 06 Sep 2021 00:05:01
From: Maciek
Czołem,
[...]
Jak dla mnie ekranizacja "Player One" była lepsza od książki.
Ekranizacja "Ender's Game" jak dla mnie była żenująca w porównaniu do
książki (otwierającej serie).
--
A. Filip
jn
2021-09-06 14:54:56 UTC
Film "Hobbit" _moim zdaniem_ był ciekawszy od książki.
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
a ja czekam na 10 godzinną ekranizację Rudego Dżila i jego psa ;-)
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Freja Draco
2021-09-06 15:50:21 UTC
Post by A. Filip
Ekranizacja "Ender's Game" jak dla mnie była żenująca w porównaniu
do książki (otwierającej serie).
Ból w tym, że ekranizacja "Gry Endera" nie była złym filmem sama w
sobie. Ale jako ekranizacja tego konkretnego tekstu przelatywała np.
zupełnie po łepkach program szkoleń w komorze bezgrawitacyjnej. Ino,
żeby to tak szczegółowo zekranizować, to trzeba by pewnie machnąć film
na 4-6 godzin do pokazywania w częściach.

A. Filip
2021-09-06 16:56:49 UTC
Post by A. Filip
[...]
AFAIR Tym co mnie dobiło ostatecznie w ekranizacji był Bonzo Madrid
*mniejszy* od Endera.
--
A. Filip
Maciek
2021-09-06 12:40:04 UTC
Dnia Mon, 6 Sep 2021 10:42:02 +0000 (UTC), Dominik 'Rathann' Mierzejewski
napisał(a):

Mam nadzieję, że tym razem trailer nie pokazał wszystkiego, co warte
obejrzenia, choć co do zasady masz rację.
Post by Dominik 'Rathann' Mierzejewski
PS. Jest jeszcze serial Fundacja (premiera 24.09 na Apple TV+). Też się
jaram, chociaż pozmieniali płeć bohaterom i nie ma Dors.
O, to drugi powód, żeby zapłacić - pierwszym jest "For all mankind".
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Maciek
2021-09-06 12:42:00 UTC
Post by Dawid Rutkowski
Wszystke filmy mogą się schować głęboko przy książce -
świecą jak zgasła świeczka na słonecznym dniu.
Książki i ich filmowe adaptacje biorę zawsze osobno. Inaczej taki np.
"Władca pierśceini" nie dałby się w ogóle obejrzeć.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Dawid Rutkowski
2021-09-06 13:17:05 UTC
Post by Maciek
Post by Dawid Rutkowski
[...]
Akurat "Władca pierścieni" (pomijając część obsady, np. Arwenę - no ale Arweny to żadna nie zagra ;) wydawał mi się wybitnie wiernym odwzorowaniem książki - chyba że po prostu za słabo książkę pamiętam, już lepszy był "Hobbit", a "Silmarillion" nieporównany.
Inna sprawa, że z "Hobbita" też zrobili trzy filmy - nie oglądałem, więc albo są tam dłużyzny, albo "Władca Pierścieni" okrojony - albo w książce były dłużyzny ;)
No i mamy jeszcze takie patologie jak rodzimy "Wiedźmin", gdzie z tego samego materiału zrobiono 2h film kinowy oraz 12-odcinkowy serial (niezapomnianie anty-streszczony przez Radka Teklaka ;)
Freja Draco
2021-09-06 15:45:41 UTC
Czołem,
Czy tylko ja czekam na ten film i jaram się jak głupi? Lubię starą
wersję, nie gardzę nawet miniserialem, ale najnowsza odsłona
zapowiada się dość smakowicie.
Strasznie się jaram, bo ogólnie zapowiedzi wyglądają dobrze, a ci co
widzieli już fragmenty, też się jarają. Ino się trochę obawiam, żeby się
jednak nie nakręcić za bardzo i nie sparzyć.

2021-09-06 15:46:14 UTC
Post by Dawid Rutkowski
Wszystke filmy mogą się schować głęboko przy książce - świecą jak
zgasła świeczka na słonecznym dniu.
Odysea Kosmiczna też?

Dawid Rutkowski
2021-09-06 17:14:06 UTC
Post by Dawid Rutkowski
Wszystke filmy mogą się schować głęboko przy książce - świecą jak
zgasła świeczka na słonecznym dniu.
Odysea Kosmiczna też?
Powyższe odnosiło się do "Diuny", czystej doskonałości.
Odysei nie czytałem, i w całości nie obejrzałem.
Maciek
2021-09-23 09:42:42 UTC
Dnia Mon, 6 Sep 2021 00:05:01 +0200, Maciek napisał(a):

(...)

Unikam oglądania zbyt wielu zwiastunów i zapowiedzi. Być może dlatego
dopiero teraz dotarło do mnie, że Liet będzie kobietą. Aż sprawdziłem, czy
nie produkuje tego Netflix, ale nie.
Trochę mi to nie współgra z obrazem fremeńskiej społeczności przedstawionym
przez Herberta, ale pewnie producenci nie czytali książki.
No cóż. Takie mamy czasy.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Freja Draco
2021-09-23 16:27:12 UTC
Post by Maciek
(...)
[...]
Co jest o tyle zabawne, że w świecie Diuny nie brakuje wcale silnych,
żeńskich postaci, a takie Bene Gesserit, to już w ogóle mieszaczki na
skalę galaktyczną.

Maciek
2021-09-23 17:45:37 UTC
Co jest o tyle zabawne, że w świecie Diuny nie brakuje wcale silnych,
żeńskich postaci, a takie Bene Gesserit, to już w ogóle mieszaczki na
skalę galaktyczną.
Zgadza się, tym bardziej słabe i naciągane wydaje sie tłumaczenie reżysera.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl