Quiz 57/2021 - pif-paf-bum
2021-06-11 18:10:14 UTC
Będzie łatwo.

Kto i do kogo strzelał z pistoletu na rakietowe wybuchowe naboje,
schowanego w pochwie na przedramieniu, reagującej na ułożenie dłoni
do chwytu?
RadoslawF
2021-06-11 20:15:09 UTC
Będzie łatwo.
Kto i do kogo strzelał z pistoletu na rakietowe wybuchowe naboje,
schowanego w pochwie na przedramieniu, reagującej na ułożenie dłoni
do chwytu?
Jason dinAlt do "ekologicznych" mieszkańców oraz do fauny Pyrrusa.
Harry Harrison, Planeta śmierci.

2021-06-11 22:47:39 UTC
Post by RadoslawF
Post by Artur Stachura
[...]
Gratuluję, oto mamy autora kolejnego quizu!

I pozdrawiam wszystkich, którzy dziecięciem będąc kombinowali, jak
jest zrobiona "automatyczna pochwa" :-)
Ja to pojąłem dopiero po obejrzeniu "Taksówkarza" Martina Scorsese.
2021-06-12 13:37:55 UTC
I pozdrawiam wszystkich, którzy dziecięciem będąc kombinowali, jak
jest zrobiona "automatyczna pochwa" :-) Ja to pojąłem dopiero po
obejrzeniu "Taksówkarza" Martina Scorsese.
Ale tam to był inny model, którym się trzeba było zamachnąć.
A tu czujnik reagował na ułożenie palców (a w sumie to na wzorzec ruchu
ścięgien w nadgarstku).

2021-06-12 17:01:16 UTC
[...]
Na filmie zrozumiałem, że pochwa jest przypięta po _wewnętrznej_
stronie przedramienia. W sumie to dość oczywiste, ale pierwsze błędne
wyobrażenie było tak mocne, że długo się zastanawiałem, jak ma
poruszać się broń "wskakująca" do ręki z kabury przymocowanej po
zewnętrznej stronie.
2021-06-12 20:21:18 UTC
[...]
Pochwa po zewnętrznej stronie mniej by przeszkadzała w normalnym
funkcjonowaniu. A wyrzucanie z niej broni też by się dało zrobić, tylko
nie mógłby to już być prosty ruch po szynie, tylko po jakimś przemyślnym
łuku.

2021-06-12 21:30:00 UTC
[...]
Jakby się zawziąć, czemu nie. Ale byłoby to bardziej skomplikowane
mechanicznie i broń mogłaby po drodze o coś zawadzić. Myślę, że
możemy Pyrrusanom zaufać, że zrobili to najlepiej, jak się dało :-)