Quiz21/2021 - piorunem w przeszłość!
2021-01-07 23:11:01 UTC
W jakiej książce bohater odbywa podróż w czasie w przeszłość dzięki
uderzeniu pioruna?

Nie wykluczam, że takich książek może być więcej niż jedna.

I zaznaczam, że nie chodzi mi o "Powrót do przyszłości", bo to film a
nie książka, a poza tym w przyszłość tam akurat latali.

J.R.
2021-01-08 12:25:00 UTC
[...]
Też film, nie tyle piorun co bliżej nieokreślona burza elektryczna, ale
jednak podróż w przeszłość i to całego lotniskowca: The Final Countdown
(polskich tytułów było kilka)
J.R.
J.R.
2021-01-08 12:31:49 UTC
Post by J.R.
Post by Freja Draco
[...]
Gugiel podpowiada, że była tez książka o tym samym tytule i akcji,
chociaż nie wiem, co było pierwsze.
J.R.
J.R.
2021-01-08 12:46:24 UTC
Post by J.R.
Post by J.R.
Post by Freja Draco
[...]
Już wiem, książka oparty na scenariuszu. Ale książka.
J.R.
Freja Draco
2021-01-08 13:53:22 UTC
Post by J.R.
Już wiem, książka oparty na scenariuszu. Ale książka.
Wyszła po polsku?

p.s. Swoją drogą przekleństwo jakieś niepoprawnej numeracji w tym roku
nad nami krąży ;)

A. Filip
2021-01-08 14:15:16 UTC
Post by J.R.
Już wiem, książka oparty na scenariuszu. Ale książka.
Wyszła po polsku?
p.s. Swoją drogą przekleństwo jakieś niepoprawnej numeracji w tym roku
nad nami krąży ;)
Seria książek wyszła po polsku tyle że tam międzynarodowy zespół okrętów
przenoszą się w 1942 a atak na Pearl Harbor był w grudniu 1941.

https://pl.wikipedia.org/wiki/O%C5%9B_czasu_(utw%C3%B3r)
--
A. Filip
Freja Draco
2021-01-08 15:21:14 UTC
Post by A. Filip
Post by Freja Draco
Post by J.R.
[...]
Ale to jest zupełnie inna historia niż w "The final countdown".
No i w Osi czasu nie ma żadnych piorunków, tylko najpierw robią sobie
malutką czarną dziurę i ją przerabiają na worwhola, a później on im
wszystkim robi kuku.

2021-01-08 13:48:19 UTC
Post by J.R.
Też film, nie tyle piorun co bliżej nieokreślona burza elektryczna,
ale jednak podróż w przeszłość i to całego lotniskowca: The Final
Countdown (polskich tytułów było kilka)
Film kojarzę, ale oczywiście nie o niego pytam.

A tak poza tym, to jaj tam nie mieli, żeby zmienić historię - cykory :p

2021-01-08 15:25:24 UTC
[...]
Dalej nie wiem, czy ta nowelizacja filmu z 1980 wyszła po polsku, więc
będę podpowiadać odnośnie książki, która na pewno wyszła.

Bohater książki jest Amerykaninem, co znalazło odzwierciedlenie w tytule
książki. Tytuł książki nawiązuje do tytułu innej znanej książki o
podróży w czasie, gdzie podróż w przeszłość również odbywa się dzięki
uderzeniu, chociaż w tamtym przypadku już nie piorunem.

J.R.
2021-01-08 17:48:17 UTC
[...]
Jankes w Rzymie, L. Sprague de Camp?
J.R.
[...]