451 stopni Fahreheita
2021-05-24 08:08:04 UTC
Pamiętacie scenę (z filmu, w książce chyba tego nie było), w której
bohater przegląda gazetę zawierającą same obrazki?

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/swiat-wiedzy-zoom-tylko-infografiki-cena-opinie-gdzie-kupic-adam-szumilak
2021-05-24 10:11:48 UTC
[...]
Ino, że tam w ogóle nie było liter. Chyba tylko jakieś cyfry się pojawiały.

A co do tego, czy to pierwsza taka gazeta, to mam wątpliwości.

W 1998 kupiłam Bravo Girl i poczytałam, tematyka oszałamiająca może nie
była, ale gazeta, jak gazeta.

W 2005 kupiłam ponownie, bo przymierzałam się do tego, żeby pisać do
podobnych gazet. Artykuły były zdecydowanie krótsze i uderzył mnie w
niej psiapsiółkowy słitaśny język.

W 2010 znalazłam jakiś numer na ulicy. Większość treści gazety stanowił
jakiś dziwaczny kolaż zdjęć i grafik bez żadnego ładu i składu
uzupełniony gdzieniegdzie 1-2 zdaniami.

2021-05-24 13:41:05 UTC
[...]
Owszem, nie jest to nowy wynalazek - sam jakiś czas temu obserwowałem
współpasażerkę w pociągu, której coś ponad godzinę zajęło
przestudiowanie takiego periodyku, składającego się ze wielgaśnych
nagłówków, zdjęć na pół strony i homeopatycznej ilości tekstu. Gdyby
to było jeszcze jakieś specjalistyczne czasopismo, n.p. modowe, gdzie
można każdy detal stroju analizować. Ale nie, groch z kapustą.

Podobny trend ucieczki od pisma widać i w Internecie - łatwiej czasem
znaleźć poszukiwaną treść na jutubie niż na "klasycznej" stronie WWW.

W wypadku tego "Zooma" ciekawe jest IMHO podkreślenie "lepszości"
przekazu obrazkowego niezależnie od treści przez ów przekaz niesionej.

Do pary jeszcze jeden nius, wyczytany w porannej prasówce:

https://ny.chalkbeat.org/2017/3/13/21111588/it-s-official-new-york-s-prospective-teachers-will-no-longer-have-to-pass-controversial-literacy-exa
2021-05-24 15:35:16 UTC
https://ny.chalkbeat.org/2017/3/13/21111588/it-s-official-new-york-s-prospective-teachers-will-no-longer-have-to-pass-controversial-literacy-exa
Przyznam szczerze, że przeczytawszy wstęp, pomyślałam sobie
coś w stylu, że "pewnie Murzyni w tych testach źle wypadali",
ale później zganiłam się w duchu, że to pewnie mój rasizm
podskórny i wyparty na wierzch jednak wychodzi, ale chwilę
/---------------------------
The exam faced legal challenges after a low percentage of black and
Hispanic students passed the test. Only 38 percent of aspiring black
teachers and 46 percent of aspiring Hispanic teachers passed the test
between September 2013 and June 2016, compared to 69 percent of their
white peers,
\---------------------------

No i już wszystko wiadomo, bo to rasistowski egzamin był :P

------------

A z "infografikami" jest ten problem, że o ile sama idea liczy już sobie
ze 100 lat i np. w dziecięcej encyklopedii PRL widywałam takie mające
czytelnie przedstawiać różne wielkości, to obecnie wielu autorów przez
infografikę rozumie: tekst + głupawa ilustracja.

p.s. A na stronach operatorów komórkowych itp od kilku lat szukam
cenników w PDF, bo to jest ostatnie miejsce, gdzie te ich cholerne
taryfy są w miarę czytelnie wyłożone.

2021-05-24 15:38:33 UTC
No i już wszystko wiadomo, bo to rasistowski egzamin był :P
Szachy w centrum debaty o „rasizmie”. Bo białe zawsze
zaczynają pierwsze
https://www.focus.pl/artykul/szachy-w-centrum-debaty-o-rasizmie-bo-biale-zawsze-zaczynaja-pierwsze

20 lat temu nawet Dukaj by czegoś takiego nie wymyślił :D

Dawid Rutkowski
2021-05-24 17:34:57 UTC
[...]
To jeszcze zobaczymy, w którą stronę ten rasizm (bo co, czarny rasistą być nie może? Ale tylko "związku białych" nie chcieli zarejestrować ;)
Póki co podobno udowodniono, że szachy są grą niesprawiedliwą - czyli że jest metoda, by tak grać, że na pewno się wygra.
Tylko jeszcze tej metody nie znaleziono ani nie określono, czy zawsze wygrywają białe czy czarne (może teraz będą "zaczynające" i "niezaczynające", jak "rodzic 1" i "rodzic 2").
A czy w "Alicji" były białe i czerwone czy czerwone i czarne (choć to chyba jednak Stendhal - więc też "rasistowsko" ;)
2021-05-25 21:01:44 UTC
Użytkownik "Freja Draco" napisał w wiadomości grup
[...]
I dlaczego nie ma żółtych bierek. Ani czerwonych. O zielonych nawet nie
wspominam.
Andrzej P. Wozniak
2021-05-26 00:09:52 UTC
Osoba podpisana jako Ghost <Ghost> w artykule
Post by
Post by Freja Draco
[...]
Nie znasz się.
Są szachy trzyosobowe:
Są też szachy czteroosobowe:
Białe, czarne, czerwone, żółte, niebieskie, zielone…
Do wyboru, do koloru! ;-P
--
Andrzej P. Woźniak ***@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

*** MUSK TFUi WRUK ***