Quiz 186/2020 - super-żołnierz wewnętrznie mechanicznie wzmocniony z normalnym wyglądem
A. Filip
2020-12-18 21:38:46 UTC
Super-żołnierz to już trywia SF.

W tym pytaniu chodzi o takich normalnych ludzi którzy zostają
mechanicznie wzmocnieni z dodatkiem komputera ale tak by wyglądać
jak zwykli ludzie.

Tradycyjnie: tytył i autor a do końca soboty pytanie dodatkowe
dlaczego mieli wyglądać jak zwykli ludzie.

Jeśli pytanie jest "za szerokie" i więcej książek pasuje to nie trzeba
być tym co wskaże tą którą mam na myśli.
--
A. Filip
KLoSS
2020-12-18 22:52:57 UTC
Post by A. Filip
[...]
Hm, do tego to pasuje nawet cykl "Pan Lodowego Ogrodu".

Choć tam to nawet te wszczepione komputery musiały jak najbardziej
przypominać zwykle mózgi. Powód był prozaiczny, na Midgaardzie ma który
wyrusza bohater jakakolwiek technika ulegała dość szybkiej degradacji.

Aczkolwiek domyślam się, że nie o to chodziło pytającemu.
KLoSS
A. Filip
2020-12-18 23:40:48 UTC
Post by KLoSS
Post by A. Filip
[...]
Udowodnij że pasuje a wygrasz mimo że mi chodziło o co innego :-)

W Panie Lodowego Ogrodu
+ dodatek komputera (organicznego) jest
? wyglądać mają nie jak ludzie (z Ziemi) ale jak
"tamtejsi ludziopodobni" w których miał się wtopić
? wzmocnienia _mechanicznego_ jakoś nie zapamiętałem - było?
Ja zapamiętałem "andrenalinowego kopa"
--
A. Filip
KLoSS
2020-12-19 09:27:56 UTC
Post by A. Filip
Post by KLoSS
[...]
OK, choć doczytałem i to było opisane jako rodzaj grzyba.
Post by A. Filip
? wzmocnienia _mechanicznego_ jakoś nie zapamiętałem - było?
Ja zapamiętałem "andrenalinowego kopa"
Bez wzmocnienia mięśni (zakładam, że też było organiczne) Vuko nie
byłby w stanie poruszać się tak szybko jak to jest opisane.
Post by A. Filip
? wyglądać mają nie jak ludzie (z Ziemi) ale jak
"tamtejsi ludziopodobni" w których miał się wtopić
Ok, tu mnie masz, o tym zapomniałem :-(
KLoSS
Freja Draco

Bolek i Lolek
KLoSS
2020-12-19 10:21:37 UTC
Post by A. Filip
[...]
Podejście numer 2.

Timothy Zahn "KOBRA"

Członek oddziału Kobra:
1. Wzmocnienia są.
2. Komputer jest.
3. Mieli wyglądąć jak zwykli ludzie bo działali za linią wroga jako
partyzantka.
KLoSS
A. Filip
2020-12-19 10:56:53 UTC
Post by KLoSS
Post by A. Filip
[...]
I o to mi dokładnie mi chodziło. Gratuluje zwycięstwa.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Timothy_Zahn#Seria_Cobra

To co po polsku wyszło jako "Kobra" i "Kobry Aventiny"jest dostępne po
angielsku za darmo e formie elektronicznej:
https://www.baen.com/categories/free-library/cobra.html
--
A. Filip
A. Filip
2020-12-19 11:06:38 UTC
Post by A. Filip
Post by KLoSS
Post by A. Filip
[...]
Doprecyzowanie odpowiedzi na pytania dodatkowe: Mieli działać jak
partyzantka na planecie zasiedlonej przez ludzi pod okupacją obcych i
wtapiać się w ludzką masę.
--
A. Filip