Quiz 5/2021 - Tańczyć baczność
A. Filip
2021-01-11 19:23:56 UTC
Jest sobie bojowa wielo-gatunowa flota kosmiczna w której jeden z
gatunków " *tańczy* baczność".

Tradycyjnie auto i tytuł książki a do końca wtorku pytanie dodatkowe jak
nazywał się ten gatunek.
--
A. Filip
Freja Draco
2021-01-12 01:50:58 UTC
Post by A. Filip
Jest sobie bojowa wielo-gatunowa flota kosmiczna w której jeden z
gatunków " *tańczy* baczność".
Tradycyjnie auto i tytuł książki a do końca wtorku pytanie dodatkowe jak
nazywał się ten gatunek.
Nie mam bladego pojęcia, ale na logikę wychodzi mi, że oni musieli
uprawiać statyczne szarże ;)

A. Filip
2021-01-12 20:07:21 UTC
Post by A. Filip
Jest sobie bojowa wielo-gatunowa flota kosmiczna w której jeden z
gatunków " *tańczy* baczność".
Tradycyjnie auto i tytuł książki a do końca wtorku pytanie dodatkowe jak
nazywał się ten gatunek.
W tej flocie są okręty o nazwach "Bombardowanie X" gdzie X to duże+
Ziemskie miasto zbombardowane antymaterią w okazji włączania ludzkości
do imperium.
--
A. Filip
A. Filip
2021-01-13 08:11:00 UTC
Post by A. Filip
Post by A. Filip
[...]
Trylogia (część przetłumaczona na polski) dotyczy wojny domowej po tym
jak umiera ostatni z gatunku starych władców a jeden z gatunków próbuje
przejąć "wiodącą role" co mu z miejsca nie wychodzi pokojowo a na końcu
nie wychodzi wcale.
--
A. Filip
A. Filip
2021-01-14 05:31:39 UTC
Post by A. Filip
Post by A. Filip
Post by A. Filip
[...]
Jeśli odpowiedź nie padnie dziś (czwartek) do 20:00 quiz pozostanie bez
zwycięzcy.
--
A. Filip
A. Filip
2021-01-14 18:50:19 UTC
Post by A. Filip
Jest sobie bojowa wielo-gatunowa flota kosmiczna w której jeden z
gatunków " *tańczy* baczność".
Tradycyjnie auto i tytuł książki a do końca wtorku pytanie dodatkowe jak
nazywał się ten gatunek.
Chodziło o Naksydów.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Walter_Jon_Williams
Post by A. Filip
The Praxis (2002) (wyd. polskie Upadek imperium strachu. Praxis, 2003, MAG)
The Sundering (2003) (wyd. polskie Upadek imperium strachu. Rozpad, 2005, MAG)
Conventions of War (2005) (wyd. polskie Upadek imperium strachu. Wojna, 2006, MAG)
--
A. Filip
Artur Stachura
2021-01-14 20:10:43 UTC
Post by A. Filip
[...]
A warte jest to czytania? Bo cykl "Metropolita" Williamsa znajduję jako
całkiem udany...
A. Filip
2021-01-14 20:58:41 UTC
Post by A. Filip
[...]
Mi się akurat całkiem podobało (przeczytałem więcej niż raz) ale
*bardzo* sugeruje nastawienie się z góry na decyzje po każdej książce
z serii czy warto czytać dalej. Gusta są różne.

Ta trylogia ma kontynuacje nie wydane po polsku [3+2+2+]
https://en.wikipedia.org/wiki/Dread_Empire%27s_Fall
Post by Artur Stachura
The Praxis (2002), ISBN 0-7434-2897-8[3][4][5]
The Sundering (2003), ISBN 0-7434-2898-6[6]
Conventions of War (2005), ISBN 0-7432-5677-8
"Investments" (2005), novella
Impersonations (2016), ISBN 978-0-7653-8781-3
The Accidental War (2018), ISBN 978-0-0624-6702-7[7]
Fleet Elements (2020), ISBN 0-0624-6704-2
--
A. Filip
U-Kim\\Mikolaj
2021-01-24 14:31:01 UTC
Post by A. Filip
[...]
Bardzo przyjemna space opera, która była swego rodzaju komentarzem do
wydarzeń bieżących co autor jak i oceniający starali się omijać szerokim
łukiem.

Lekki spoiler:

Niektóre z taktyk i wydarzeń opisanych w Conventions of War były wręcz
kopiami z tego co się działo wtedy w Iraku. Tylko tutaj 'dobrzy' to byli
walczący z okupacją.

m.
--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com