Quiz 77/2021 - Zabić Hitlera!
2021-09-02 06:57:52 UTC
Co byś zrobił, gdybyś miał wehikuł czasu? Jedna z najczęstszych
odpowiedzi brzmi: poleciałbym zabić Hitlera.

No i w tej książce mamy historię alternatywną z udanym zamachem na
jegomościa. Co prawda przeprowadzonym dość późno, bo wkrótce po wybuchu
II Wojny Światowej. Tyle tylko, że właściwie niewiele się zmienia i nie
wiadomo nawet czy na lepsze. Bo niby jest mniej szaleństwa a świrniętego
psychopatę zastąpili psychopaci bardziej racjonalni. Niemniej widać,
wyraźnie, że nie wystarczy tylko zabić Hitlera.

Autora i tytuł poproszę.

cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
czyżby Ostateczne rozwiązanie - Robert J. Szmidt?
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Freja Draco
2021-09-02 16:29:15 UTC
Post by cana
Ostateczne rozwiązanie - Robert J. Szmidt
Ja, wohl!

Lubię alternatywne historie, więc się wciągnęłam i czekałam na atrakcje.
Zaczyna się intrygująco, niestety na dłuższą metę wszystko okazuje się
paradoksalnie zbyt, realistyczne. Zasadniczo śmierć Hitlera niewiele w
tym momencie dziejów zmienia. Wojna może wygląda inaczej, ale nie widzę
tu nic takiego co by oszałamiało przewrotnością. Po prawdzie zostało mi
jeszcze ze 100 stron, więc może coś mnie jeszcze zaskoczy, ale jakoś nie
czuję.

Niemniej miłośnikom takich klimatów powinno podchodzić.

cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
herrenvolk, burza, śmiertelny bóg i testament damoklesa pewnie
już znasz?

dwa ostatnie i jeszcze parę opowiadań tego autora to doprawione
/inspirowane Lovecraftem :-)