Quiz 67/2021 - Z nudów
KLoSS
2021-07-10 10:31:41 UTC
Powieść w której ludzie hodowali z nudów smoki.
KLoSS
KLoSS
2021-07-10 10:41:14 UTC
Post by KLoSS
Powieść w której ludzie hodowali z nudów smoki.
Wróć było... to anuluję 1 podejście (można tak?).

To może tak:
Powieść w której dziennikarz z mniej więcej czasów współczesnych wraz z
garstką innych osób zostaje przeniesiony do bardzo zaawansowanego
technicznie świata. Każda z osób ukazuje inne spojrzenie na nowy świat.
KLoSS
Freja Draco
2021-07-10 17:32:05 UTC
Post by KLoSS
[...]
Ludzie jak bogowie Wellsa?

KLoSS
2021-07-10 19:34:35 UTC
Post by KLoSS
[...]
Tak.

No to już powinnaś odgadnąć gdzie ludzie z nudów hodują smoki:
Ludzie jak bogowie ... ale nie Wellsa.

P.S. Powieści Wellsa nie czytałem :-(
KLoSS
Maciek
2021-07-11 09:24:10 UTC
Post by KLoSS
Ludzie jak bogowie ... ale nie Wellsa.
Chyba to Fantastyka drukowała, nie?
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Artur Stachura
2021-07-11 09:55:59 UTC
Post by Maciek
Post by KLoSS
Ludzie jak bogowie ... ale nie Wellsa.
Chyba to Fantastyka drukowała, nie?
Drukowała, ostatnią część trylogii ("W jądrze galaktyki"). Pierwsze
dwie części w jednym tomie wydały Iskry ("Dalekie szlaki"). W jednym
i drugim wypadku oryginalny tytuł został zmieniony przez tłumacza.
Chodzi oczywiście o cykl S. Sniegowa "Ludi kak bogi".

Ciekawostka: "Sniegow" jest pseudonimem, wymyślonym podczas pobytu
w łagrze.
2021-07-11 12:20:46 UTC
Post by KLoSS
P.S. Powieści Wellsa nie czytałem :-(
Czytałam to, mając jakieś 21-22 lata i nie wiem, czy dzisiaj oceniłabym
tak samo, ale wtedy mi się podobało. Fantastyka międzywojenna potrafiła
przejawiać pewien naiwny pozytywizm i jakiś taki europejski rys. W
porównaniu z tym, co powstawało po II Wojnie Światowej to wręcz jak
produkt innej cywilizacji.

Akcji jakiejś strasznej tam nie ma, ale jest szok przyszłości, który z
natury swojej zawsze lubię.

Pamiętam, że nawet snułam jakieś fantazje alternatywne, w której do tej
odległej przyszłości zostają przeniesione dwie grupy w dwóch samochodach
z początku XX wieku i z końca XX wieku, i próbują połapać się w tym
dziwnym świecie, wchodząc we wzajemne interakcje, przeżywając różnice
kulturowe również pomiędzy tymi dwiema grupami.

J.R.
2021-07-11 17:15:39 UTC
Post by KLoSS
[...]
Miałem złośliwe wobec Wellsa opowiadanie, którego akcja toczy się w
tamtym świecie kilkadziesiąt lat później.
"Stać cić na więcej", SFFiH nr 5/2006
J.R.
Freja Draco
2021-07-11 18:40:34 UTC
Post by J.R.
Miałem złośliwe wobec Wellsa opowiadanie, którego akcja toczy się w
tamtym świecie kilkadziesiąt lat później.
"Stać cić na więcej", SFFiH nr 5/200
A możesz podać numer ciągły zamiast rocznego?

J.R.
2021-07-11 18:50:57 UTC
http://www.encyklopediafantastyki.pl/index.php?title=Science_Fiction,_Fantasy_i_Horror_05_(08)_2006
J.R.
Freja Draco
2021-07-10 15:02:30 UTC
Post by KLoSS
Powieść w której ludzie hodowali z nudów smoki.
Skoro zmieniłeś pytanie, to chociaż powiedz, gdzie je hodowali.

KLoSS
2021-07-10 15:48:24 UTC
Post by KLoSS
Powieść w której ludzie hodowali z nudów smoki.
Skoro zmieniłeś pytanie, to chociaż powiedz, gdzie je hodowali.
Na razie nie mogę, bo te dwie powieści mają ze sobą coś bardzo
wspólnego. Może dam to jako podpowiedź, ale jakby co to na końcu
odpowiem na obydwa.
--
KLoSS