Quiz 187/2020
KLoSS
2020-12-19 23:31:21 UTC
Nie taka daleka przyszłość. Ludzie zasiedlili w kosmosie kilkadziesiąt
światów, ale odkryli też dwa inne, magiczne światy.

W pierwszym "magia" to bardzo zaawansowana technika, która jednak czasem
się psuje.

W drugim magia polega na przywoływaniu duchów i wydawaniu im rozkazów.

Pytanie: jak można dostać się do światów magicznych?
KLoSS
Freja Draco

KLoSS
KLoSS
Freja Draco

KLoSS
2020-12-20 08:22:37 UTC
Post by KLoSS
Post by Freja Draco
Post by KLoSS
[...]
Też nie,
ale ostatnio ten autor się tutaj pojawił.
KLoSS
KLoSS
2020-12-21 18:49:05 UTC
Post by KLoSS
[...]
Pierwsza podpowiedź już była: autor się tu ostatnio pojawił.

Druga odnośnie pytania: trzeba być odpowiednio ubranym aby przejść przez
portal. Można strzelać odnośnie ubrania, może ktoś trafi ;-).
KLoSS
Freja Draco
2020-12-22 08:34:54 UTC
Post by KLoSS
Post by KLoSS
[...]
A czy zwinęli tam może Trolla w topologiczną kulkę, aż się zniknął z
wymiarów naszej czasoprzestrzeni?

KLoSS
2020-12-22 15:54:46 UTC
Post by KLoSS
Post by KLoSS
[...]
Tego to nie pamiętam, ale była tam akcja, że kilka trolli dostało z
Bańki z włączonym Złotoblaskiem. Jednak w efekcie tego wydarzenia nie
zniknęli z naszej czasoprzestrzeni, co jedynie mogły utracić częściowo
któryś wymiar.
KLoSS
Freja Draco
2020-12-22 18:41:10 UTC
Post by KLoSS
Post by KLoSS
[...]
Wydaje mi się, że trzeba być na golasa, ale to był raczej warunek
konieczny niż wystarczający. O ile to jest ten sam tekst, który mi się w
kontekście opisu kojarzy, a którego za cholerę nie mogę sobie teraz
przypomnieć ani wygrepić.

KLoSS
2020-12-22 23:23:23 UTC
Post by KLoSS
Post by KLoSS
[...]
Brawo.

Timothy Zahn - Triplet

Tak wystarczyło na golasa i być człowiekiem.
Portale były w tunelach i jeśli coś nie spełniało warunków przejścia to
teleportowało idącego kilka metrów wstecz.

Generalnie to powieść lekka, łatwa i przyjemna.
KLoSS
Freja Draco
2020-12-23 07:18:52 UTC
Post by KLoSS
Post by Freja Draco
[...]
Ech... tylko teraz to nawet nie wiem, czy ja to w ogóle czytałam :)
Jeśli tak, to książka była pewnie jedną z tych kilkunastu, które niegdyś
zaniosłam do antykwariatu, potrzebując na gwałt kilku groszy.

Z pobieżnego oglądu zgadzają się niektóre elementy: techniczno-magiczne
światy, rzeczywistości alternatywne, dwoje różnopłciowych bohaterów.

Chociaż wedle mojej pamięci tam można było podróżować nie tylko do
innych światów/planet, ale też do "miejsc", takich jakby kieszonkowych
rzeczywistości, które to już w ogóle nie wiadomo czym były.

No i tego zwijanego w kulkę trolla to chyba przykolegowałam jednak z
jakiejś innej książki. Pamiętam, że zwijany troll posiadał śmierdzące
pachy, których zniknięcie niezmiernie bohatera/narratora ucieszyło.

A liczyłam, że to będzie ta książka i mi się tajemnica kulczonego trolla
wyjaśni.

KLoSS
2020-12-23 07:36:07 UTC
Post by KLoSS
Post by Freja Draco
[...]
No to na pewno nie to, trolle tutaj były w "techniczne" więc pewnie
pachy im nie pachniały ;-)

I nie było kieszonkowych rzeczywistości, co najwyżej był czwarty świat
duchów do którego można było tylko zaglądnąć przy pomocy czarów i medytacji.
--
KLoSS