Quiz 16/2021 - podwodny statek kosmiczny
2021-02-13 19:11:16 UTC
Porządne statki kosmiczne latają sobie po kosmosie.

Jeśli zatem statek kosmiczny znajdujemy na dnie oceanu, to jest to dość
dziwne. Jeśli na dodatek znaleziony pojazd nie został jeszcze
wyprodukowany i długo jeszcze nie zostanie, to jest to już mocno niezwykłe.

Pytanie: jaki najbardziej tajemniczy obiekt znaleziono w jego wnętrzu?

Michal Jankowski
2021-02-13 19:36:05 UTC
[...]
Niedobry film z tego zrobili. :)

MJ
Freja Draco
2021-02-13 23:51:28 UTC
Post by Michal Jankowski
Post by Freja Draco
[...]
A pamiętasz może, jak się ten film nazywał? :)p

Michal Jankowski
2021-02-14 13:03:58 UTC
Post by Michal Jankowski
Post by Freja Draco
[...]
Jak sobie przypomnę i co gorsza napiszę, to będę musiał wymyślać
zagadkę, a już poprzedniej nie umiałem. :)

MJ
KLoSS
2021-02-14 13:23:58 UTC
Post by Michal Jankowski
Post by Freja Draco
Post by Michal Jankowski
Post by Freja Draco
[...]
Ja bym strzelał, najwyżej trafisz tą kulą w płot :-)
KLoSS
Freja Draco
2021-02-14 17:44:34 UTC
Post by KLoSS
Post by Michal Jankowski
Post by Freja Draco
Post by Michal Jankowski
Post by Freja Draco
[...]
To jeszcze zależy od tego, jaka będzie sfera rażenia :p

Dawid Rutkowski
2021-02-14 21:17:27 UTC
Post by KLoSS
Post by Michal Jankowski
Post by Freja Draco
Post by Michal Jankowski
Post by Freja Draco
[...]
"Bliski strzał, Stone!"
"Dzięki, Styx, ale blisko to się liczy dla atomówek." ;>
Freja Draco
2021-02-15 01:18:10 UTC
Ja bym strzelał, najwyżej trafisz tą kulą w płot :-) To jeszcze
zależy od tego, jaka będzie sfera rażenia :p
"Bliski strzał, Stone!" "Dzięki, Styx, ale blisko to się liczy dla
atomówek." ;>
A chcecie wiedzieć, dlaczego dinozaury wyginęły?
Bo bały się wymyślać nowe pytania w quizie ewolucyjnym :p

2021-02-15 12:12:00 UTC
[...]
To co? To nikt?

A żeby was arabski poseł na dworze Wikingów porządnie oklepał, później
dopadł morderczy wirus z Andromedy a na koniec w Zaginionym Świecie
pożarły dinozaury, które uciekły z Parku Jurajskiego :p

RadoslawF
2021-02-15 12:51:27 UTC
[...]
Trudne pytania zadajesz.
Kula z 1987 Michaela Crichtona, sfilmowana w 98r
Post by Freja Draco
A żeby was arabski poseł na dworze Wikingów porządnie oklepał, później
Trzynasty wojownik na podstawie powieści tego samego autora.
Post by Freja Draco
dopadł morderczy wirus z Andromedy a na koniec w Zaginionym Świecie
Tajemnica Andromedy na podstawie Andromeda znaczy śmierć,
Zaginiony świat na podstawie książki pod tym samym tytułem
autora pana Conan Doyla.
Post by Freja Draco
pożarły dinozaury, które uciekły z Parku Jurajskiego :p
I Park Jurajski na podstawie książek Michaela Crichtona
To było łatwiejsze od pytania quizowego.

2021-02-15 18:15:34 UTC
Post by Freja Draco
pożarły dinozaury, które uciekły z Parku Jurajskiego :p
I Park Jurajski na podstawie książek Michaela Crichtona To było
łatwiejsze od pytania quizowego.
Chyba nie takie trudne, skoro Michał Jankowski i Kloss wiedzieli.

Jeden "Zaginiony świat" popełnił również sam Crichton, to kontynuacja
Parku Jurajskiego, o czym sama dowiedziałam się dopiero studiując Wiki
na potrzeby quizu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaginiony_%C5%9Bwiat_(powie%C5%9B%C4%87_Michaela_Crichtona)

Reszta rozpoznana najzupełniej akuratnie.

Czyń honory przy numerze 17.

2021-02-15 18:22:14 UTC
Post by RadoslawF
Kula z 1987 Michaela Crichtona, sfilmowana w 98r
I jeszcze formalności.

Obiektem znalezionym na pokładzie ziemskiego statku kosmicznego z
przyszłości była tajemnicza kula. Artefakt prawdopodobnie obcego
pochodzenia, który miał tę właściwość, że ucieleśniał ludzkie myśli i to
raczej te nieświadome i niekontrolowane.

2021-02-14 10:50:20 UTC
[...]
Historia przypomina trochę motywy z: Zakazanej planety, Solaris i Ducha
5. Książka została zekranizowana, jak już wspomniano niezbyt udanie.

Autor jest też reżyserem, scenarzystą i producentem filmowym, co może
tłumaczyć dużą liczbę ekranizacji jego utworów. Gość nie jest tak na
dobrą sprawę autorem SF. Jego książki bazują często na fantastyczno
naukowych pomysłach, ale rozłożenie akcentów przy ich rozwinięciu jest
inne niż w kanonicznej fantastyce. To bardziej takie straszaki jak w
"Strefie mroku".

Andrzej P. Wozniak
2021-02-14 10:49:39 UTC
[...]
Czy z tego powodu ów obiekt jest tytułem książki?
Andrzej P. Woźniak ***@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)
Freja Draco