Quiz 81/2021 - no to teraz psy
2021-09-08 09:28:21 UTC
Nie będę oryginalna, ale też psy nie są takie oryginalne jak koty.

Zatem: wymień przynajmniej trzy powieści, w których pojawiają się
inteligentne psy. Oczywiście mam ma myśli inteligencję porównywalną z
ludzką.

Stregor
2021-09-08 09:38:53 UTC
[...]
Z pamięci znam jedną - Pan Samochodzik i człowiek z UFO ;) Liczy się?

P.S. wiem, że miały być trzy
Stregor
Freja Draco
2021-09-08 10:03:48 UTC
Post by Stregor
Post by Freja Draco
[...]
Prawdę mówiąc niezbyt kojarzę. Kiedyś nawet tę książkę poskipałam, ale
zdecydowanie mi nie weszła.

Stregor
2021-09-08 10:46:38 UTC
Prawdę mówiąc niezbyt kojarzę. Kiedyś nawet tę książkę poskipałam, ale
zdecydowanie mi nie weszła.
No wiesz, a ja nawet na nią quiz wygrałem :P

Pytałem czy "liczy się", bo w książce osoba z innej, wysokorozwiniętej
cywilizacji, ukazywała się bohaterowi pod postacią doga arlekina. A po
wszystkim, bohaterowi został ten dog, już bez inteligentnego obcego.

Pan Samochodzik był strawny gdy się utrafiło w okienko wiekowe.
Stregor
Freja Draco
2021-09-08 11:12:39 UTC
Post by Stregor
[...]
Dobra, niech będzie, że się liczy.
Post by Stregor
Pan Samochodzik był strawny gdy się utrafiło w okienko wiekowe.
Najzabawniejsze jest to, że się na tą książkę napalałam wtedy, kiedy
wyszła i możliwe, że wtedy by mi weszła. Natomiast przeleciana kilka lat
temu była zdecydowanie poza swoim oknem czasowym i wiekowym.

J.R.
2021-09-08 12:03:40 UTC
[...]
U Strugackich inteligentne psy pojawiły się w "Przenicowanym świecie", a
w innych książkach cyklu była o nich wzmianka.
J.R.
Andrzej
2021-09-08 17:04:46 UTC
Post by J.R.
U Strugackich inteligentne psy pojawiły się w "Przenicowanym świecie", a
w innych książkach cyklu była o nich wzmianka.
Ptaki, zwierzaki pod drzewem stały...
A gdzie są Ludzie tam są i Barkerowie.
Freja Draco
2021-09-08 23:05:02 UTC
[...]
No to będziemy podpowiadać:
- miasto,
- chłopiec

A głowany, to w wielu książkach występują i jak by się ktoś uparł, to
samymi Strugackimi literę quizu wypełni.

Mirek Bogdanowicz
2021-09-09 09:09:20 UTC
[...]
"Chłopiec i jego pies, nawet sfilmowane -- ale to opowiadanie.

M.B.
Freja Draco
2021-09-10 17:53:32 UTC
Post by Mirek Bogdanowicz
"Chłopiec i jego pies, nawet sfilmowane -- ale to opowiadanie.
Hm... 76 tysięcy znaków. Faktycznie chyba nieco za mało.

2021-09-09 18:21:56 UTC
[...]
U Pratchetta jest mówiący pies (imieniem Gaspode), chyba
inteligentniejszy od niektórych ludzkich bohaterów.
W sumie, patrząc na niektórych ludzi, to nie jest wielki
komplement...

W Narni chyba też były jakieś psy, ale dokładnie nie pamiętam.

A wilkołaki też się liczą? :-)
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
u zelaznego byl niuch w ciemnej nocy październikowej :-)
użyłem tylko kitku wcześniej, a tam jeszcze i szczur jest i
netoperek :-D
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Freja Draco
2021-09-10 17:48:19 UTC
A wilkołaki też się liczą? :-)
Niech będzie, że tak.

cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
a jednopochwyceni?
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Niktnaprawde Nobodyreally
2021-09-09 20:28:42 UTC
Jeśli SFiF rozumieć szeroko, to Dean Koontz - Apokalipsa
Freja Draco
2021-09-10 17:54:11 UTC
[...]
Czy ktoś zechce zebrać do kupy wszystkie znalezione typy i zostać zwycięzcą?

cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
jeszcze jest tyle pytań :-)
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
jak psowatowate to jeszcze protagonisci ludzi w Bolo Webera, a
jak rtlko jednostkowy psogłowy to i Zelazny.
niech ktoś zbierze alles odpowiedzi w jedno i ma wygrany quiz :-)
BTW pies rudego dżila był inteligentny? :-D
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
antagoniści a nie protagonisci...
cholera jasna znowu nie to wykasowalem co trzeba :-(
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
jn
2021-09-11 23:18:34 UTC
Weźmy się i zróbcie.
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
jak zauważyłeś sygnaturka zobowiązuje :-)
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
Freja Draco
2021-09-12 19:08:58 UTC
Post by cana
jak zauważyłeś sygnaturka zobowiązuje :-)
——
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Zaiste bracie. Aczkolwiek myślę, że reguła naszego zgromadzenia powinna
nakazywać się od zbożnego lenistwa celem umartwienia ni na chwałę Quizu
Jedynego.

2021-09-11 23:53:07 UTC
Trzy dni minęły, quiz się skisił i wraca do poprzedniego zgadniętego
pytacza.

Po głowie chodziły mi:
- oczywiście głowany Strugackich,
- Miasto Simaka
- a Chłopiec i jego pies okazał się zbyt krótki na quiz, ale
wymieliliście kilka innych, pasujących typów.