Quiz 15/2021 - Koniec świata o ósmej
2021-02-12 11:22:23 UTC
Niestety, bohater z powodu pobytu w szpitalu spóźnił się na koniec
świata. I w związku z tym czeka go ciężka praca nad ratowaniem
ocalałych resztek.

Pytanie: co było przyczyną owego "końca świata, jaki znamy"?
J.R.
2021-02-12 11:49:58 UTC
[...]
Czy gdyby się nie spóźnił, to koniec i tak by nastąpił, tylko bohater by
prawdopodobnie zszedł, więc nie musiałby się męczyć?
J.R.
Michal Jankowski
2021-02-12 12:08:01 UTC
[...]
Nie było jeszcze? Nie może być! :)

MJ
Artur Stachura
2021-02-12 12:37:37 UTC
Post by Michal Jankowski
Post by Artur Stachura
[...]
Nie było. Tym razem sprawdziłem :-P
Była za to kontynuacja tej książki.
2021-02-12 19:09:43 UTC
[...]
Czy koniec świata ma związek z gastronomią alternatywną?

2021-02-12 20:45:36 UTC
[...]
Myślę, że można tak powiedzieć. Określiłbym ten nurt jako
kontrweganizm...

Drugą przyczyną było pewne zjawisko astronomiczne. Spektakularne,
rzekłbym.
2021-02-12 22:31:16 UTC
[...]
Myślałam, że chodzi może o Chodzące Trupy, ale to jest serial będący
adaptacją komiksu. No i nie przypominam sobie tam żadnego specyficznego
zjawiska astronomicznego.

2021-02-12 22:57:59 UTC
[...]
Nie, to co innego. Klasyka; znana, sfilmowana, zradiowana,
skomiksowana, zgrowana...

Pod względem fabuły przypomina nieco "Wojnę światów", nawet tytuł
nawiązuje do roboczego tytułu dzieła Wellsa.
Andrzej P. Wozniak
2021-02-12 23:11:59 UTC
Myślałam, że chodzi może o Chodzące Trupy,
Chodzi o chodzące, ale nie człowieki czy inne zwierzęta.
Andrzej P. Woźniak ***@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)
Freja Draco
2021-02-13 10:01:38 UTC
Post by Andrzej P. Wozniak
Post by Freja Draco
Myślałam, że chodzi może o Chodzące Trupy,
Chodzi o chodzące, ale nie człowieki czy inne zwierzęta.
Dobra, to już wiem: "Dzień Tryfidów" Johna Wyndhama.

Przyczyną "końca świata" był obiekt przelatujący w pobliżu Ziemi
nazywany w książce kometą i wywołujący ślepotę u wszystkich, którzy
na niego patrzyli.

Przyznam, że nie czytałam, więc kojarzyłam tylko ślepotę i te drapieżne,
mobilne rośliny.

J.R.
2021-02-13 10:14:34 UTC
Post by Andrzej P. Wozniak
Post by Freja Draco
[...]
Tak podejrzewałem, stąd moje pytanie wczoraj z 12:49: "Czy gdyby się nie
J.R.
Artur Stachura
2021-02-13 11:12:01 UTC
Post by Andrzej P. Wozniak
Post by Freja Draco
[...]
Tak jest, wygrywasz!

Przy okazji dowiedziałem się, że pierwotnym tytułem "Wojny światów"
był "The Day of the Tripods". A tytuł quizu udał mi się przypadkiem,
bo gdy bohater budzi się i stwierdza, że coś jest nie tak ze światem,
słyszy zegar wybijający właśnie ósmą :-)