Quiz 47/2021
RadoslawF
2021-05-05 03:39:06 UTC
W trakcie badań kosmosu nastąpił przełom w badaniu wrażeń pozazmysłowych.
Ludzie obdarzeni "talentem" potrafili przenosić
wiadomości i ładunki na odległości międzyplanetarne.
A jak się napatoczyli wrodzy kosmici to dało się ich
pojazd wysłać na słońce, fakt że przy udziale wielu
"talentów". Normalnie idylla jak w SF z lat 50 i 60.
Ale powstało sporo później.
Tradycyjnie kto i w czym tę idyllę opisał?

Pozdrawiam
J.R.
2021-05-05 06:07:37 UTC
Post by RadoslawF
[...]
Mi pasuje Konrad T. Lewandowski "Rejs Ramzesa Wielkiego".
Chociaż tam zakres talentów jest większy - odległości międzygalaktyczne
i zniszczenie całej planety wrogów.
J.R.
RadoslawF
2021-05-05 09:23:19 UTC
Post by J.R.
Post by RadoslawF
[...]
Autora znam, tytuł niestety nie. Chodziło mi o coś innego.
I pierwsza podpowiedź, autor nie jest polakiem.

Pozdrawiam
RadoslawF
2021-05-06 09:22:56 UTC
Post by RadoslawF
Post by J.R.
Post by RadoslawF
[...]
Kolejna podpowiedź, cykl (bo jest to cykl) opisuje kolejne
osoby z rodziny "talentów".

Pozdrawiam
Arivald
2021-05-06 15:14:41 UTC
Post by RadoslawF
Post by RadoslawF
Post by J.R.
Post by RadoslawF
[...]
Mieszkali w wieżach? Zazwyczaj jeden mistrz na planetę, plus kilku
uczniów / pomocników...
Coś takiego mi się kołacze, ale tytułu nie pomnę.
Arivald
RadoslawF
2021-05-06 16:06:37 UTC
Post by Arivald
Post by RadoslawF
Post by RadoslawF
Post by J.R.
Post by RadoslawF
[...]
Raczej wieża na ludzką kolonię odpowiedniej wielkości.
A te bywały też na księżycach, nie tylko na planetach.
Post by Arivald
Coś takiego mi się kołacze, ale tytułu nie pomnę.
Szukaj, kombinuj, główkuj.

Kolejna podpowiedź, spotkali też dobrych i przyjaznych obcych
z którymi nawiązali stosunki dyplomatyczne, handlowe i militarne.

Pozdrawiam
RadoslawF
2021-05-07 09:53:33 UTC
Post by RadoslawF
Post by Arivald
Post by RadoslawF
Post by RadoslawF
Post by Arivald
Coś takiego mi się kołacze, ale tytułu nie pomnę.
Szukaj, kombinuj, główkuj.
Kolejna podpowiedź, spotkali też dobrych i przyjaznych obcych
z którymi nawiązali stosunki dyplomatyczne, handlowe i militarne.
Kolejna podpowiedź, cykl ma pięć tomów ale u nas wydano tylko trzy.

Pozdrawiam
RadoslawF
2021-05-08 07:12:45 UTC
Post by RadoslawF
Post by RadoslawF
Post by Arivald
Post by RadoslawF
Post by RadoslawF
Post by Arivald
[...]
Z uwagi na brak odpowiedzi quiz wraca do organizatora poprzedniego.

Poprawna odpowiedź na pytanie "kto i w czym to opisał":
Anne McCaffrey w cyklu Wieża i Ul.
U nasz wyszły tylko trzy pierwsze części cyklu: Rowan,
Damia, dzieci Damii.

2021-05-10 12:07:50 UTC
Post by RadoslawF
Z uwagi na brak odpowiedzi quiz wraca do organizatora poprzedniego.
Czyli do KLoSSa.