Quiz 58/2021
RadoslawF
2021-06-12 17:41:41 UTC
Przepraszam, miałem pracowitą sobotę i dlatego tak późno.

Jest fajnie, ziemia się rozwija, ma sporo kolonii w układzie
słonecznym jak i poza nim. Ludzie mają różne wszczepy
komputerowe do komunikacji czy rozrywki sieciowej nie
potrzeba już nosić pudełek zwanych komputerami czy laptopami.
Ale to fajnie to jest nie zawsze, nie wszędzie i nie dla wszystkich.
Na samej ziemi jest coraz więcej obszarów porzuconych gdzie
nie funkcjonują udogodnienia takie jak prąd czy internet
a mieszkańcy nie dysponują komputerowymi implantami ani nawet
opieką lekarską. Nie mają praw ani obowiązków obywatelskich.
Do tego jak na złość objawia się obca rasa kosmitów która
jak twierdzi rządzi galaktyką i każe się ludzkości podporządkować
ich poleceniom. Najważniejsze to mają przestać rozwijać techniki
które mogą ich doprowadzić do ascendencji a dobrzy obcy
bronią przed nią wszelkie galaktyczne gatunki.

Czyli jak zawsze zanosi się na spory konflikt.
Tradycyjnie kto w czym plus pochwała specjalna na wyjaśnienie
kim byli fizycznie "władcy galaktyki".

Pozdrawiam
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
Douglas Ian - cykl Star Carrier
pozostałość po tych którzy osiągnęli ascendencję :-)

BTW w pewnym momencie piasek mnie już znudził jako broń :-D
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
RadoslawF
2021-06-12 19:10:42 UTC
Post by cana
Douglas Ian - cykl Star Carrier
pozostałość po tych którzy osiągnęli ascendencję :-)
Zgadza się, organizujesz następny quiz.
Post by cana
BTW w pewnym momencie piasek mnie już znudził jako broń :-D
Autor nie do końca przemyślał sprawę i wyszło że nagina prawa fizyki.
A przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie kiedy broń antyrakietowa
czyli chmura piasku lecąca z dużą prędkością niszczyła i uszkadzała
okręty wojenne.

2021-06-12 20:06:23 UTC
Post by RadoslawF
[...]
Dla sztucznych satelitów mikrometeoryty są realnym zagrożeniem, więc
jeśliby ten piasek miał prędkość rzędu dziesiątek km/s, mógłby być
IMHO groźny.
2021-06-12 20:30:51 UTC
Użytkownik "Artur Stachura" napisał w wiadomości grup
Post by Artur Stachura
Post by RadoslawF
[...]
Jedyny problem to rozpędzić do dziesiątek km/s i trafić*. Bo, że trafienie
takim "pyłem" oznaczałoby end of game to oczywiste.
Nie znam książeczki, ale "wystarczy" mieć uzbrojone satelity na
przeciwbieżnych orbitach, by owe prędkości mieć zapewnione.
Koncept technicznie sto razy bardziej atrakcyjny niż wszelakie lasery.
Zaadaptowanie starlinka (i/lub konkurencyjnych rozwiązań), mogłoby armie
przybliżyć do rozwiązania.
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
alles ok i ma to sens przy prędkościach relatywistycznych, ale za
dużo razy użył tego pomysłu w trybie deus ex machina
:-)
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
2021-06-12 20:41:10 UTC
hehe, czyli cos jak serial - Star Trek: The Next Generation :-)
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
nie jest aż tak źle :-D
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
cana
1970-01-01 00:00:00 UTC
... jest problem to pojawia się Piachu i worki z piaskiem
rozpędzone do paru dziesiątych c :-)
ale ogólnie ok, da się przeczytać
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||
2021-06-12 21:02:05 UTC
Post by cana
... jest problem to pojawia się Piachu i worki z piaskiem
rozpędzone do paru dziesiątych c :-)
Gdyby w ten sposób chcieć pilnować orbity ziemskiej, to tak jak pisałem -
kilkadziesiąt tysięcy latających worków z piaskiem, w różnych kierunkach, z
możliwością manewrowania załatwiłoby sprawę.
Niestety setek rakiet balistycznych mogłoby się nie dać tak upilnować, ale
dałoby się wymiernie przerzedzić atak. W sumie niegłupi koncept. Gorzej z
uprzątnięciem tego syfu, hmm... Chyba, żeby strzelały w dół, wtedy
straciłyby pierwszą kosmiczną i piasek poszedł z dymem w atmosferze.