Quiz 180/2020
m4rkiz
2020-12-01 08:22:48 UTC
Jako że quizy śledzę dosyć przypadkowo to jeżeli przeoczyłem jakieś
istotne zasady postanawiam się poprawić kiedy tylko ktoś zwróci mi uwagę
gdyż dziewicą jestem.

Miałem się pytać w jakiej książce bohater popijał alkohol o tyle
wyjątkowy że posiadający związki aromatyczne w lustrzanym odbiciu (ale
okazało się że sam nie pamiętam :)) a najbardziej prawdopodobny trop w
postaci rezerwatu goblinów nie wypalił w pierwszym przekartkowaniu.

Więc jako że świeżo po maratonie GITS jestem i mi się klimat udzielił
zapytuję: w jakiej książce dało się 'rozwalić' (nieulepszone!) mózgi
hakerów za pomocą obrazka (chociaż na efekt trzeba było czasem nieco
poczekać)?

Problemów z identyfikacją nie przewiduję ;)
Artur Stachura
2020-12-01 15:51:08 UTC
Post by m4rkiz
[...]
Z tym alkoholem, to luźno kojarzę skądś motyw, że ciało bohatera
zostało "obrócone na lewą stronę", także na poziomie atomowym - coś
tam chyba przy teleportacji nawaliło - i w rezultacie potrawy mu
dziwnie smakowały.

W zakresie quizu nie odzywam się, chociaż chyba znam odpowiedź, jakby
co :-)
2020-12-01 23:09:40 UTC
Post by m4rkiz
[...]
To nie jest tematem quizu, ale ukoję Twoje nerwy.

Roger Zelazny - Bramy w piasku

/------------------------------
Spróbowałem przypomnieć sobie konkretne przykłady. Moje piwo i whiskey
zawierają alkohol etylowy, C2H5OH… Dobra. Jest symetryczny, bo oba atomy
wodoru odchodzą od środkowego atomu węgla w ten sposób. A zatem czy był
odwrócony, czy nie, zaleję się nim tak samo. Tylko dlaczego inaczej
smakuje? Ach tak, pierwiastki z tej samej grupy. To estry asymetryczne i
drażnią moje kubki smakowe w odmienny sposób. Mój aparat węchowy także
musiał się bawić w cofanego z dymem papierosowym.
\------------------------------

m4rkiz
2020-12-02 08:23:27 UTC
To nie jest tematem quizu, ale ukoję Twoje nerwy.
Dozgonna wdzięczność.
m4rkiz
2020-12-02 08:29:28 UTC
Post by m4rkiz
[...]
A więc w ramach podpowiedzi - jeden z głównych antagonistów wozi ze sobą
atomówkę która ma eksplodować w przypadku jego śmierci.
Freja Draco
2020-12-02 18:56:18 UTC
Post by m4rkiz
A więc w ramach podpowiedzi - jeden z głównych antagonistów wozi ze
sobą atomówkę która ma eksplodować w przypadku jego śmierci.
To musi jakaś spin off Funkiego Kovala z historią w wersji z punktu
widzenia jego przeciwników, w którym to Funky przedstawiany jest jako
ten zły.

Ew. sequel 30 lat później, w którym władzę na Ziemi przejęły Drolle i
przekonują wszystkich, że Funky tak naprawdę był Bolkiem ;)

2020-12-02 21:55:49 UTC
Post by m4rkiz
[...]
Książka, o którą pyta m4rkiz była juz w quizie, i też w związku
z gościem od atomówki (dla ścisłości, była to wodorówka).
m4rkiz
2020-12-03 09:34:25 UTC
Post by m4rkiz
Post by m4rkiz
Problemów z identyfikacją nie przewiduję ;)
A więc w ramach podpowiedzi - jeden z głównych antagonistów wozi ze sobą
atomówkę która ma eksplodować w przypadku jego śmierci.
Coż mogę dodać? Szklane noże? Szybkie dostawy pizzy? Ostatni argument
królów? Protagonistę Protagonistę?
Freja Draco

m4rkiz
2020-12-03 19:36:05 UTC
Zamieć Stephensona?
W rzeczy samej. To był mój przeskok fantastyki w stylu stalowego szczura
do bardziej ambitnych pozycji więc mam spory sentyment.
Freja Draco
2020-12-03 22:23:19 UTC
Post by m4rkiz
Post by Freja Draco
Zamieć Stephensona?
W rzeczy samej. To był mój przeskok fantastyki w stylu stalowego
szczura do bardziej ambitnych pozycji więc mam spory sentyment.
Dla porządku, wklejam potwierdzoną odpowiedź w tytuł wątku.