Fantastyczne anegdoty
Add Reply
rebeliant_husky
2021-01-31 18:00:03 UTC
Idąc za ciosem z wątku 10/21 i anegdotą o braciach Strugackich,
proponuję wątek z anegdotami ze świata fantastyki i okolic.
Kto pierwszy bierze mikrofon?
Mirek Bogdanowicz
2021-01-31 18:08:50 UTC
Post by rebeliant_husky
Idąc za ciosem z wątku 10/21 i anegdotą o braciach Strugackich,
proponuję wątek z anegdotami ze świata fantastyki i okolic.
Kto pierwszy bierze mikrofon?
Była anegdotka, dlaczego Asimov przestał pisać s-f (pamiętam jego kryminał, dość hermetyczny, umiejscowiony w środowisku chemików z cyjankiem w lodówce). W serii z jamnikiem. Ale nie pamiętam dokładnie. ("Tchnienie śmierci" czy jakoś tak).

M.B.
Artur Stachura
2021-01-31 18:36:51 UTC
Post by Mirek Bogdanowicz
Post by rebeliant_husky
[...]
"Powiew śmierci". To jedna z dwu powieści kryminalnych Asimova.
Drugiej, "Murder at the ABA" nie wydano chyba u nas, a szkoda, bo
też fajna jest.
2021-01-31 18:51:55 UTC
Post by Mirek Bogdanowicz
Post by rebeliant_husky
[...]
A' propos tej drugiej powieści: wydawca Asimova zachęcił go do
ulokowania akcji kryminału na targach wydawniczych. Asimov w ramach
"rozpoznania terenu" wziął udział w tych targach (ABA: American
Booksellers Association), po czym... napisał książkę, w której jednym
z bohaterów jest on sam, szukający na targach ABA inspiracji do
napisania książki. Historyjka wzięta z Wiki.
Mirek Bogdanowicz
2021-01-31 21:10:42 UTC
Post by Mirek Bogdanowicz
Post by rebeliant_husky
[...]
Mniej więcej się zgadza . A dlaczego Asimov 2 ostatnie księgi "Fundacji" wydał aż tak późno? Pytam na serio, bo pamiętam, że czytałeM na wartowni WSO w Zegrzu.

M.B.
J.R.
2021-02-01 17:15:25 UTC
Post by rebeliant_husky
Idąc za ciosem z wątku 10/21 i anegdotą o braciach Strugackich,
proponuję wątek z anegdotami ze świata fantastyki i okolic.
Kto pierwszy bierze mikrofon?
Mogę o swoim "procesie twórczym"?
Kiedyś musiałem zrobić sobie EKG i czekając na wynik czytałem wywieszone
na ścianie opisy, jak przygotować się do EKG wysiłkowego.
No i zacząłem sobie w myślach rozwijać i powstało... to:

https://esensja.pl/tworczosc/opowiadania/tekst.html?id=3493
J.R.
Freja Draco
2021-02-01 22:33:14 UTC
Kiedy Science Fiction wejdzie za mocno:

Gdzieś tak połowa lat 90-tych. Koło północy czytam sobie przed snem
recenzję, jakiejś książki SF. Autor recenzji mówi, że książka opisuje
przyszłe lądowanie ludzi na Marsie.

- Zaraz, ej, ale przecież my już wylądowaliśmy na Marise! Wylądowaliśmy?
A nie, chyba jednak nie.

---
Trochę podobny efekt miałam, jak przeczytałam praktycznie jednym ciągiem:
- Człowieka z Wysokiego Zamku,
- Brunatną Rapsodię,
- Faterland.

I przy tej ostatniej to już musiałam się momentami skupić, żeby
przypomnieć sobie, jak ta II Wojna Światowa właściwie się skończyła ;)