Quiz 190/2020
A. Filip
2020-12-25 21:00:14 UTC
Jest sobie planeta "raj dla kompanii górniczych".
Jest tylko "drobny" problem: tubylcy koczownicy tak zaprawieni w bojach
że gigantyczna różnica technologiczna przestaje wystarczać.
Rozwiązaniem problemu jak założyć tam kopalnie okazuje się sprawienie by
właśnie tubylcy koczownicy podbili tubylców osiadłych.

Tradycyjnie: autor i tytuł a do końca soboty pytanie dodatkowe co
powstrzymywało wcześniej taki podbój.
--
A. Filip
Freja Draco
2020-12-26 11:03:48 UTC
[...]
Pytasz o trzecią część cyklu. Niestety nie pamiętam, co ich tam
powstrzymywało, więc jeśli ktoś inny kojarzy, to bardziej mu się laur
należy.

Nie mogę natomiast znaleźć tego kanonicznego cytatu, do którego, jak
mniemam, nawiązujesz, mówiącego ± że: każdą przewagę techniczną
przeciwnika można zniwelować górą trupów po których przejdą kolejni.

Może to w innym tomie było?

A. Filip
2020-12-26 11:23:30 UTC
[...]
Zgodnie z "regulaminem quizu 190" jak nikt do końca soboty nie poda
"co powstrzymywało" to po dla formalności podaniu autora i tytułu
będziesz w niedziele zwycięzcą.
--
A. Filip
A. Filip
2020-12-26 11:44:08 UTC
[...]
AFAIR podobnego "zdania" tam nie było. A co do przewagi technicznej:
AFAIR To była kwestia za wysokich kosztów zapewnienia bezpieczeństwa
kopalni albo zdecydowania się na eksterminacje bardzo wielu tubylców.

Gdyba woja w Wietnamie była dla Fed-USA tak ważna jak Wojna Secesyjna to USA
by w Wietnamie raczej+ wygrały. Dla USA nie była a dla Wietnamczyków była.
Nie wszystkie wojny są dla obu stron "o przetrwanie", nie wszyscy
"zacofani technicznie" są idiotami masowo ginącymi bezproduktywnie.
--
A. Filip
Freja Draco
2020-12-26 18:43:03 UTC
Post by Freja Draco
mniemam, nawiązujesz, mówiącego ± że: każdą przewagę techniczną
przeciwnika można zniwelować górą trupów po których przejdą kolejni.
Może to w innym tomie było?
AFAIR podobnego "zdania" tam nie było.
Tak sobie myślę, że może ten cytat nie jest z książki, tylko na przykład
z jakiejś recenzji. Już nawet obwoluty przejrzałam* ale nic.

Swoją drogą w początku lat 90-tych to dopiero graficy mieli fantazję
wydawniczą. Walnąć czarną czcionkę na ciemnoczerwonym tle :)

A. Filip
2020-12-26 18:54:02 UTC
Post by Freja Draco
[...]
W ramach nadganiania rocznego planu quizów możesz *już* dopełnić
formalność podania autora i tytułu :-)
--
A. Filip
Freja Draco
2020-12-27 00:10:24 UTC
Post by A. Filip
W ramach nadganiania rocznego planu quizów możesz *już* dopełnić
formalność podania autora i tytułu :-)
Harry Harrison - Planeta śmierci 3

Ale nie wiem, co im tam przeszkadzało podbijaniu barbarzyńców.

A. Filip
2020-12-27 08:27:14 UTC
Post by A. Filip
W ramach nadganiania rocznego planu quizów możesz *już* dopełnić
formalność podania autora i tytułu :-)
Harry Harrison - Planeta śmierci 3
Ale nie wiem, co im tam przeszkadzało podbijaniu barbarzyńców.
Były *wielki* klif dzielący jedyny kontynent na suchą część koczowników
i mokra część rolników.
--
A. Filip