9/2021
KLoSS
2021-01-21 23:54:15 UTC
To będzie proste,
kto czytał ten wie,
a kto nie czytał niech przeczyta.

Jest sobie koleś obdarzony super mocą, m. in. nie można go w żaden
sposób zranić, niejeden próbował i wszyscy polegli. Jednak ten koleś ma
bliznę, ewidentnie ktoś go jednak zranił. A nasz bohater ma pecha, bo
widział jak został zraniony.
I "tadam" kurtyna w górę, oto te dwie postacie będą ze sobą walczyć.
Niestety (stety dla fabuły) supermoce ma tylko jedna z nich.

O tym mniej więcej jest ta książką.

Nie pytam jak kolesia można zranić, bo to za proste, a pytanie jest
takie: jakie kwiaty rosły na oknie Zosi.
No i dla formalności poproszę tytuł i autora.
KLoSS
KLoSS
2021-01-23 00:56:00 UTC
Post by KLoSS
[...]
No jak nie po treści to może po autorze.
Autor z USA, pojawił się już tutaj prawie równo 2 lata temu.
Wydaje mi się, że dość znany, aczkolwiek z innego uniwersum.

P.S.

Ktoś wie czym się różni seria od cyklu?

Na stronie wiki tego autora jest:

Cykl 1
*
*
*
Cykl 2
*
*
*
Seria X
*
*
*
Cykl 3
*
*
*

Czy to jakaś radosna twórczość autora wpisu czy jednak ma to jakieś
umocowanie?
KLoSS
Freja Draco
2021-01-23 11:05:39 UTC
Post by KLoSS
Ktoś wie czym się różni seria od cyklu?
Aż zerknęłam i wychodzi mi, że cykl jest pojęciem bardziej ogólnym.
Czyli każda seria jest cyklem, ale nie każdy cykl musi być serią.

Można np. napisać cykl książek o smokach, których światy nie są ze sobą
w żaden sposób powiązane i jedynym spoiwem jest motyw.

Natomiast seria powinna już posiadać tych samych bohaterów albo
przynajmniej rozgrywać się w tej samej wymyślonej rzeczywistości.

Ale jak dla mnie to trochę dzielenie na czworo włosa diaboła z czubka
szpilki.

KLoSS
2021-01-23 23:08:07 UTC
Post by KLoSS
Post by KLoSS
[...]
Seria składa się z 3,5 części.
Sprawcą pojawienia się u niektórych supermocy jest gwiazda która pojawia
się pewnego dnia, jej nazwa jest odwrotnością szczęścia i zarazem
tytułem ostatniej części.

Po pierwszej powieści jest nowela, dlatego 1,5. I zdaje się ta nowela
nie została wydana w PL.
KLoSS
KLoSS
2021-01-25 06:58:42 UTC
Post by KLoSS
Post by KLoSS
Post by KLoSS
[...]
Ostatnia podpowiedź: inicjały autora to B.S.
KLoSS
KLoSS
2021-01-26 23:29:13 UTC
Post by KLoSS
Post by KLoSS
Post by KLoSS
Post by KLoSS
[...]
Niestety nikt nic.

To chyba pora na rozwiązanie rozwiązanie:

Jakie kwiaty rosły na oknie Zosi?

Cytuję: "a na oknach donice z pachnącymi ziołki, GERANIUM, LEWKONIJA,
ASTRY I FIJOŁKI"

Aczkolwiek to pytanie było z innej bajki i poza konkursem ;-)

Właściwy autor to Brandon Sanderson a chodzi o serię "Mściciele" w
której pierwszy opisany wyżej tom to "Stalowe Serce".

Lekka, łatwa i przyjemna lektura, choć mam wrażenie, że dedykowana
bardziej dla młodzieży. Jak zwykle u Sandersona ciekawy i poukładany
świat z pomysłem i w ostatniej części dość nieoczekiwany zwrot akcji i
rozwiązanie.

To do kogo Quiz wraca?
KLoSS
Freja Draco
2021-01-27 03:49:35 UTC
Post by KLoSS
To do kogo Quiz wraca?
Tradycyjnie do mnie ;)

Do południa coś wymyślę.

2021-01-27 16:25:46 UTC
Post by KLoSS
Jakie kwiaty rosły na oknie Zosi?
Cytuję: "a na oknach donice z pachnącymi ziołki, GERANIUM, LEWKONIJA,
ASTRY I FIJOŁKI"
Aczkolwiek to pytanie było z innej bajki i poza konkursem ;-)
Takiej finty to i sam Paul Atryda mógłby pozazdrościć...