Quiz 7/2021 - Hrabini Monte Christo
2021-01-17 21:27:34 UTC
Bohaterka jest jedynym pozostałym przy życiu członkiem
arystokratycznej rodziny, wymordowanej przez konkurencyjny klan.
Na wygnaniu planuje zemstę, której dokona po wielu latach.
Pomoże jej w tym zamyśle rasa istot przypominających wyglądem
i trybem życia mrówki, tyle że wielkości człowieka.

Autor i tytuł.
2021-01-18 02:00:23 UTC
[...]
I ma kumpla, który ma pod okiem wytatuowany trójkąt?

2021-01-18 10:20:37 UTC
[...]
Nie pamiętam, czy to trójkąt... ale zgadza się, jest kumpel
z małym tatuażem pod okiem.
2021-01-18 19:19:00 UTC
[...]
Ja w tej turze nie mogę, ale podpowiem, że autor jest autorką.

2021-01-18 19:39:00 UTC
[...]
Jak już podpowiadamy, to podpowiem, że Autorka lubuje się w cyklach
powieści, osadzonych różnych epokach stworzonego przez siebie
rozległego uniwersum. I _nie_ jest to twórczość z gatunku fantasy.
2021-01-19 19:45:02 UTC
On Mon, 18 Jan 2021 03:00:23 +0100, Freja Draco
[...]
Ludzkie rody na obcej planecie weszły w alianse z miejscowymi kulturami
uli/termitier stając w miejscowych konfliktach po stronie różnych
termitier i królowych. Widomym wyrazem owych aliansów były chitynowe,
żywe implanty umieszczone w dłoni, stanowiące też rodzaj identyfikatora
rozpoznawalnego dla tubylców i informującego ich, że dana osoba jest
członkiem konkretnej termitiery.

2021-01-19 21:23:48 UTC
[...]
Dzięki, właśnie chciałem dodać kolejną podpowiedź :-)))

A, jak już tu jestem: W stworzonym przez Autorkę uniwersum dużo
miejsca zajmują kwestie gospodarcze (n. p. korporacje walczące
o rynki), ale ważne są też losy pojedynczych ludzi.

Jeden z cykli powieściowych Autorki (był kiedyś przedmiotem quizu)
doczekał się już 21-go tomu! (wydanego w ub. roku).
2021-01-20 18:55:06 UTC
On Mon, 18 Jan 2021 20:19:00 +0100, Freja Draco
Post by Freja Draco
[...]
Nie mój quiz, ale dopodpowiem, że autorka była jedną z siedmiu kobiet
określonych przez:
Science Fiction and Fantasy Writers of America
tytułem:
Grand Master of science fiction

2021-01-20 21:07:18 UTC
Post by Freja Draco
[...]
Pomimo Twoich wysiłków wychodzi na to, że quiz, jako nierozwiązany
w terminie, wraca do Ciebie :-)
Michal Jankowski

MJ
Freja Draco
2021-01-20 07:05:56 UTC
Post by Michal Jankowski
[...]
Aż poszłam sprawdzić, ale nic nigdzie nie widzę na temat ewentualnych
współautorów. Niemniej przy okazji dowiedziałam się, że autorka jest
lesbijką. Fajnie to ujęli w polskiej Wiki: że mieszka z inną pisarką.

Andrzej
Koledze się pomyliło z "Imperium" (Feist i Wurts)
Michal Jankowski
2021-01-20 10:12:01 UTC
Post by Michal Jankowski
[...]
Nie zrozumiałaś dowcipu (ja to w ogóle mam trudności z wypowiadaniem się
tak, żeby mnie zrozumiano), ale trafiłaś w sedno.

W Allo Allo jest taka scena, że Rene bierze porucznika Grubera za
członka ruchu oporu i go pyta "are you one of them?", a Gruber to
rozumie, że został rozpoznany jako homoseksualista i się tłumaczy
warunkami na froncie wschodnim. :)

MJ
Freja Draco
2021-01-20 12:49:06 UTC
Post by Michal Jankowski
Post by Freja Draco
Post by Michal Jankowski
[...]
A... no to faktycznie nie zrozumiałam. Trzeba było od razu mówić, że to
przyjaciółka Dorotki z Krainy Oz :)

Ignacy
2021-01-20 13:21:09 UTC
Post by Michal Jankowski
"One of them".
A jak nazwisko autorki? nie daje się wygooglować.
Artur Stachura
2021-01-20 13:48:22 UTC
Post by Ignacy
Post by Michal Jankowski
"One of them".
A jak nazwisko autorki? nie daje się wygooglować.
Nie wyguglasz, bo to nie tytuł książki tylko żart Michała.

A nazwisko - różni się minimalnie od pseudonimu, pod którym Autorka
publikuje i kojarzy się... smakowicie :-)

Zaczęła używać pseudonimu, bo jej prawdziwe nazwisko zdaniem wydawcy
pasowało bardziej do autorki romansów niż s-f.
Ignacy
2021-01-20 14:41:30 UTC
Post by Ignacy
Post by Michal Jankowski
[...]